Włoski koncern wprowadza do Polski już trzecią generację samochodu, który przez 31 lat obecności na rynku pojawił się w garażach 6,5 miliona kierowców...
Nowy model urósł wzdłuż, wszerz i wzwyż - ma nadwozie o długości 365 cm (plus 11 cm w porównaniu do poprzednika), szerokości 164 cm (plus 5 cm) i wysokości 155 cm (plus 1 cm).
Wnętrze wygląda solidnie - ukształtowanie deski ze szczyptą retro może się podobać. My zdecydowanie wolimy połączenie jasnych kolorów - w końcu to ma być wesołe auto :)
Zdaniem ludzi z Fiata nowa panda oferuje jeden z największych bagażników w swojej klasie. Jego standardowe 225 l pojemności można powiększyć do 260 l poprzez przesunięcie kanapy. Kiedy złożymy oparcia, kufer rośnie się do 870 l. Na pokładzie jest aż czternaście schowków.
Początkowo w Polsce nowa generacja pandy będzie oferowana z napędem na koła przednie - model 4x4 dołączy do oferty nieco później.
Kierowcy mają do wyboru trzy jednostki napędowe - 0.9 TwinAir Turbo 85 KM ("International Engine of the Year", czyli najlepszy silnik 2011 roku), 1.2/69 KM oraz 1.3 Multijet II generacji o mocy 75 KM. Jednostkę TwinAir będzie można zażyczyć sobie w połączeniu ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic. Dostępne też będą dwupaliwowe wersje silników - 0.9 TwinAir Turbo Natural Power o mocy 80 KM (benzyna/metan) i 1.2 EasyPower (benzyna/LPG) osiągający 69 KM.
Wyposażenie i ceny? Najtańsza, czteroosobowa wersja fresh kosztuje od 32 990 zł - takie auto napędza benzynowy silnik 1.2/69 KM. Na pokładzie takiej pandy kierowca dostanie 4 poduszki powietrzne (przednie i kurtyny boczne), ABS z systemem wspomagania hamowania BAS (Brake Assist System), przednie szyby sterowane elektrycznie, komputer pokładowy.
Bogatsza wersja pop z jednostką 1.2/69 KM kosztuje - 33 990 zł. Tak samo wyposażony model z silnikiem Diesla 1.3 MultiJet w został wyceniony na 43 990 zł.
Najbogatsza odmiana lounge (z klimatyzacją) napędzana jednostką 1.2/69 KM kosztuje 38 990 zł. Panda z jednostką 0.9 TwinAir Turbo 85 KM to 46 990 zł.
Z bajerów na liście wyposażenia dostaniemy między innymi system nawigacyjno-rozrywkowy "Blue&Me TomTom LIVE" (pozwala na podłączenie telefonu komórkowego i zewnętrznych źródeł muzyki).
Przewidziano także wprowadzenie nowego systemu automatycznego hamowania, który potrafi zatrzymać samochód jadący z prędkością 30 km/h jeżeli czujniki wykryją nagle pojawiającą się przeszkodę.
Czy będzie hitem? Po polskich drogach jeździ ok. 100 tys. pand drugiej generacji. Producent spodziewa się ciepłego przyjęcia wśród kierowców a dla użytkowników poprzedniego modelu, którzy chcieliby zamienić go na nową pandę szykuje coś ekstra - na razie trzyma to w tajemnicy.
Kiedy na żywo? Każdy kierowca będzie mógł dotknąć nowej pandy w salonach Fiata od 29 lutego - wtedy włoska marka rusza z konkursem, w którym można wygrać najnowszą pandę na tydzień lub… na zawsze.