Sekret opony przygotowanej dla modelu Diavel kryje się w unikalnym rozmiarze tylnej opony, co zapewnia nowy poziom komfortu zwłaszcza przy jeździe na długich dystansach. Średnica nowej opony jest mniejsza o 4 mm w porównaniu do opony Pirelli w rozmiarze 190/55, która jest standardową w kategorii hypersport i sport dla motocykli o pojemności silnika 1000 cm3 i większych.

Reklama

Profil opony Diablo Rosso II, jej wymiar całkowity (zarówno szerokość jak i wysokość), to rozwiązanie, które zapewnia osiągi na poziomie kategorii supersport przy zachowaniu wyglądu opony standardowej.

Inne

Nowy profil daje doskonałą stabilność podczas dużego przyśpieszenia i łatwe kładzenie się na bok podczas wchodzenia w zakręty. Firma Pirelli opatentowała zero stopniowe opasanie stalowe pod bieżnikiem, optymalizując kształt i elastyczność opony, aby zminimalizować drgania przy jeździe po nierównościach.

Bieżnik tylnej opony zbudowanej z mieszanki Bi-Compound jest umiejscowiony centralnie, a przy jego produkcji zastosowano dużą ilości krzemionki, co zwiększyło elastyczność, a to z kolei przełożyło się możliwość osiągnięcia doskonałej trakcji podczas jazdy na mokrej nawierzchni oraz poprawy wytrzymałość na długich trasach. Zastosowana w ramionach opony matryca zbudowana ze związków zawierających węgiel zapewnia maksymalną przyczepność na suchych nawierzchniach podczas największych przechyłów. Oba związki chemiczne przeszły dokładne testy dotyczące zdolności rozgrzewania się, siły trakcji przy intensywnych przyspieszeniach i przyczepności podczas różnych kątów nachylenia.

Tak jak w przypadku Diablo Rosso Corsa również w Diablo Rosso II istnieje możliwość nadania oponom spersonalizowanych etykiet na boku opony co pozwala motocyklistom na projektowanie ich własnej marki. Projektowanie własnego logo możliwe jest na stronie www.gettyre.com/stickers