Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podzieliła budowę 16 kilometrowego odcinka na trzy fragmenty. Tyle też ogłoszono przetargów. Prawie połowa dwupasmowej trasy między Lubniem, a Rabką zostanie poprowadzona wiaduktami i mostami.

Reklama

Na trasie - pod masywem Małego Lubonia - wydrążony zostanie najdłuższy w Polsce tunel.

Będzie miał długość 2 kilometrów. Nie ma innego rozsądnego sposobu na ominięcie tej góry, dlatego konieczne jest wydrążenie tunelu - wyjaśnia Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Kierowcy, którzy już chcieliby przejechać nowym, dwupasmowym odcinkiem muszą uzbroić się w cierpliwość. Prace nad jego budową powinny ruszyć za 2 lata - wynika z szacunków Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Koszt budowy całego fragmentu wyniesie około 3,5 mld złotych.