Jak podkreśla Tomasz Kunert ze stołecznego biura koordynacji inwestycji i remontów, budowa centralnego odcinka II linii metra utrudnia ruch w Warszawie od 1,5 roku. Ruch ograniczają prace m.in. na ul. Świętokrzyskiej, która jest zamknięta, na rondzie ONZ, rondzie Daszyńskiego, na pl. Wileńskim. Zamknięty od połowy sierpnia w związku z awarią na budowanej stacji Powiśle jest tunel Wisłostrady.

Reklama

We wtorek przed południem ulice Warszawy korkowały się m.in. na Wybrzeżu Helskim na odcinku od mostu Gdańskiego do mostu Śląsko-Dąbrowskiego. Utrudniony był także przejazd Al. Solidarności na odcinkach trasy W-Z a także na ul. Jagiellońskiej. Korki tworzyły się także na Wale Miedzeszyńskim na wysokości mostu Poniatowskiego.

Jak powiedział Kunert część kierowców przeniosła się na prawą stronę Wisły w związku z objazdem tunelu Wisłostrady. Z objazdu mogą korzystać tylko pojazdy do 3,5 t., dlatego samochody ciężarowe przejeżdżają prawobrzeżną częścią miasta. "Na Wybrzeżu Helskim ruch zawsze jest spowolniony w godzinach szczytu, gdyż jest tam wąsko. Dodatkowo jadą tamtędy i Wałem Miedzeszyńskim samochody, które omijają Targową i pl. Wileński" - dodał Kunert.

Natomiast na objeździe tunelu bulwarami wiślanymi i tzw. starą Wisłostradą, czyli Wybrzeżem Kościuszkowskim, ruch odbywał się płynnie.

Tunel Wisłostrady został zamknięty w związku z awarią podczas budowy stacji II linii metra Powiśle w połowie sierpnia. Budowniczy natrafili na ciek wodny; stacja została zalana, a woda wymyła m.in. grunt pod tunelem Wisłostrady. Wykonawca inwestycji poinformował w ub. tygodniu, że rozpoczęły się prace zabezpieczające tunel; mają one potrwać od dwóch do czterech miesięcy.

Z kolei na Ochocie korkowała się ul. Wawelska, a także odcinki ul. Żwirki i Wigury. Przejazd utrudniony był także na ul. Marynarskiej w związku ze zwężeniem jezdni oraz na wiadukcie ulic Sasanki i Hynka. Korki tworzyły się także na trasie z Raszyna do Warszawy, m.in. skrzyżowaniu Al. Krakowskiej i ul. Łopuszańskiej. Rano ruch stanął na moście Siekierkowskim w związku z wypadkiem drogowym. "Układ drogowy Warszawy jest bardzo wrażliwy na każde nieprzewidziany zdarzenie" - ocenił Kunert.

"Nie zauważamy, by w związku z początkiem roku szkolnego, remonty w Warszawie miały szczególny wpływ na sytuację na drogach. Obecny stan utrudnień mamy od 1,5 roku w związku z budową II linii metra" - powiedział Kunert.

Reklama

Od 27 sierpnia samochody - z ograniczeniami w godzinach szczytu - przejeżdżają już trasą W-Z, przez pl. Wileński i mostem Śląsko-Dąbrowskim.

Już w poniedziałek będzie można przejechać przez skrzyżowanie ulic Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej. Na swoje trasy wróci też większość linii autobusowych na tej trasie - informuje ZTM. Skrzyżowanie ul. Marszałkowskiej z ul. Świętokrzyską było zamknięte w związku z budową II linii metra.

Na obecnej trasie (przez ul. Kredytową, Jasną, Zgoda i Kruczą) pozostanie linia autobusowa 107. Obecna trasa się przyjęła, a ponadto przeciw powrotowi na ul. Marszałkowską, przemawia korkujący się w godzinach szczytu skręt z ul. Marszałkowskiej w lewo w Al. Jerozolimskie. Drugim wyjątkiem będzie pozostawienie na skróconej trasie (do pl. Trzech Krzyży) linii 127 oraz utrzymanie kursowania linii 227. Linia 127 przed podziałem miała bardzo długą trasę, na której w wielu miejscach tworzyły się korki. Podzielenie jej na dwie linie pozwoliło poprawić regularność kursowania. Prosili również o to pasażerowie, zwłaszcza z Włoch.

Tramwaje wrócą na Marszałkowską 17 września.

W Białołęce od poniedziałku zwiększona zostanie częstotliwość kursowania kilku linii autobusowych, zlikwidowana zostanie linia 508. Częstotliwość kursowania linii E-4 wzrośnie z 10 do 5 minut. Częściej będą także kursowały autobusy linii 511, 509. Zlikwidowana natomiast zostanie linia 508 - pasażerowie korzystający z niej będą mogli pojechać autobusami linii 186, które zostaną skierowane na trasę prowadzącą prosto ul. Światowida do pętli Nowodwory, lub częściej kursującą linią 511. Ponadto, na ul. Modlińskiej, dla linii 511 zostaną uruchomione dodatkowe przystanki "na żądanie": Ekspresowa i Płochocińska.

ZTM poinformował, że po otwarciu mostu Marii Skłodowskiej-Curie linią 508 podróżuje dwukrotnie mniej pasażerów i tym samym nie pełni już roli głównej linii dowozowej do metra. Z badań wykonanych na zlecenie ZTM wynika ponadto, że zdecydowana większość pasażerów linii 511 jest przeciwna skierowaniu jej przez most Marii Skłodowskiej-Curie do stacji metra Młociny; uznali że lepiej zostawić ją na trasie przez most Grota-Roweckiego do stacji metra Marymont.