W porównaniu do prototypu, którym Honda pochwaliła się na październikowej wystawie w Paryżu, auto produkcyjne jest mniej futurystyczne. Ogólna prezencja stała się mniej wydumana - raczej codzienna.
>>>Ale jazda! Przyszłość na czterech kołach
Teraz to co najważniejsze, czyli napęd. Insight będzie jeździł dzięki sile dwóch serc - mocy dostarczą benzynowy silnik 1.3 wspólnie motorkiem elektrycznym. Układ to lżejsza i mniejsza wersja hybrydowego systemu IMA jaki wykorzystuje civic.
Ciekawostką jest Ecological Drive Assist System, czyli sprytny układ który podpowie kierowcy co ma robić by jego auto spalało jak najmniej paliwa. A mniej zużytej benzyny to mniej dwutlenku węgla w atmosferze.
Jak twierdzi producent insight będzie najtańszą propozycją wśród samochodów hybrydowych dostępnych na rynku. Na dowód Honda ujawniła cennik, który ma obowiązywać w USA - podstawowa wersja to wydatek około 18 tys. dolarów. Najgroźniejszy rywal czyli toyota prius jest droższy o 3 tys. dolarów - kosztuje 22 tys. zielonych.
>>>Test! Samochody bezpieczne i niebezpieczne
Najnowsza hybryda Hondy zadebiutuje na początku 2009 roku w czasie styczniowego salonu samochodowego w Detroit. Do kupienia w Europie, Japonii i Ameryce Północnej pojawi się w pierwszej połowie 2009 roku. Plan zakłada sprzedaż na poziomie 200 tysięcy sztuk rocznie.