Wkrótce do oferty Hondy dołączy całkowicie nowy insight, pięciodrzwiowy hatchback z lekkim i niewielkim systemem hybrydowym. Sprzedaż tego auta w Japonii rozpoczęła się w lutym 2009 r. Na niektórych rynkach Europy oraz w Ameryce Północnej pojawi się ona odpowiednio w marcu i kwietniu.
>>>Sprawdź, co czeka kierowców w 2009 roku
W ciągu roku Honda zamierza sprzedać ok. 60 tys. sztuk nowego modelu w Japonii, ok. 30 tys. sztuk w Europie oraz w przybliżeniu 100 tys. sztuk w Ameryce Północnej. Globalna wielkość rocznej sprzedaży hondy insight ma sięgnąć ok. 200 tys. sztuk.
Honda insight drugiej generacji jest rywalką priusa. Hybryda jeździ dzięki sile dwóch serc - mocy dostarcza benzynowy silnik 1.3 wspólnie motorkiem elektrycznym. Układ to lżejsza i mniejsza wersja hybrydowego systemu IMA, jaki wykorzystuje civic.
Ciekawostką jest Ecological Drive Assist System, czyli sprytny układ, który podpowie kierowcy, co ma robić, by jego auto spalało jak najmniej paliwa. A mniej zużytej benzyny to mniej dwutlenku węgla w atmosferze.
Jak twierdzi producent, insight będzie najtańszą propozycją wśród samochodów hybrydowych dostępnych na rynku. Podstawowa wersja to wydatek około 18 tys. dolarów. Toyota prius jest droższa o 3 tys. dolarów - kosztuje 22 tys. zielonych.
Jednak to nie wszystko - w 2010 roku Honda rozszerzy ofertę samochodów hybrydowych o nowy, sportowy model oparty na koncepcie CR-Z. Prototyp ten debiutował w 2007 roku podczas show w Tokio - ostra, biała karoseria kryła futurystyczne wnętrze. Napęd to benzynowo-elektryczna hybryda.
>>>Kultowa Honda na pożegnanie
Cóż a europejska przygoda Hondy z hybrydami zaczęła się w 1999 roku, kiedy pojawił się pierwszy insight - wtedy rewolucyjny, 2-miejscowy pojazd. Potem samochód ten zastąpiono kolejno modelami honda civic IMA i honda civic hybrid.