Polski aveo jest pierwszym modelem Chevroleta wyprodukowanym w Unii Europejskiej. Początkowo w Warszawie będzie powstawać sedan. Latem 2008 r. dołączy do niego trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, którym Chevrolet pochwalił się na tegorocznych targach samochodowych we Frankfurcie.

Dotąd mały chevrolet był eksportowany na cały świat z koreańskiej fabryki General Motors. Polski zakład stanie się jedynym dostawcą aveo dla Europy, ale nie tylko krajów należących do UE. Przypominamy, że ważnym dla GM rynkiem jest Ukraina, gdzie Chevrolet ma ponad 8 procent udziału w krajowej sprzedaży samochodów.

Plany i liczby? W 2008 roku z hal produkcyjnych FSO wyjedzie 60 tys. sztuk aveo. Kalkulacja General Motors na 2009 r. zakłada 100 tys. chevroletów rocznie.

Właścicielem i zarządcą warszawskiego zakładu jest ukraińska firma UkrAVTO (partner GM). Obie firmy ogłosiły dzisiaj zamiar utworzenia spółki joint-venture.

Zgodnie z umową, która zostanie podpisana w ciągu najbliższych miesięcy, 60 proc. udziałów w spółce przypadnie UkrAVTO. Pozostałe 40 proc. znajdzie się w rękach południowokoreańskiej jednostki General Motors, GM Daewoo.

Na koniec ciekawostka - nieprzypadkowo produkcja aveo ruszyła 6 listopada. Dokładnie 79 lat temu Chevrolet rozpoczął wytwarzanie samochodów w Polsce. Pierwsze modele powstały w zakładzie na ul. Wolskiej w Warszawie (1928 r.). Drugi zakład ruszył w 1937 r. na przedmieściach Woli. Wtedy polskich pracowników szkolono w General Motors International w Kopenhadze. Z fabryki na Woli wyjeżdżały m.in. chevrolet master sedan, master de luxe, master touring sedan i imperial limuzyna.