Jak poinformował PAP Paweł Antończyk z Urząd Miasta w Nowej Dębie, głównym celem inwestycji była poprawa dostępności komunikacyjnej terenów inwestycyjnych. "W Chmielowie i Machowie ulokowanych jest ok. 30 przedsiębiorców. Niedawno rozpoczęła się kolejna, potężna inwestycja - budowa fabryki Pilkingtona. Gdyby ta droga nie powstała, inwestorzy mieliby ogromny problem z dojazdem do zakładów" - dodał.
Fabryka Pilkington Automotive Polska powstanie na terenie tarnobrzeskiej SSE w podstrefie w Chmielowie. W zakładzie produkowanych będzie docelowo 7 mln szyb samochodowych rocznie. Wartość inwestycji to ok. 450 mln zł.
Nową drogę wybudowała firma Eurovia. Zakres prac jakie firma wykonała, obejmował również przebudowę: drogi krajowej nr 9 (na długości 400 m) oraz torów kolejowych (na długości 200 m) wraz z budową przejazdu kolejowego. Powstały także m.in. dwa skrzyżowania, chodniki i oświetlenie. Droga krajowa nr 9 prowadzi z Radomia do granicy ze Słowacją.
Koszt inwestycji, którą realizowała gmina Nowa Dęba, wyniósł ponad 4,4 mln zł. Z tej kwoty 1,5 mln zł udało się samorządowi pozyskać z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.
Jak podkreślił Antończyk, gmina planuje już kolejne inwestycje drogowe na terenie tarnobrzeskiej SSE. Wśród nich jest m.in. budowa w Chmielowie parkingu na 300 miejsc.
Tarnobrzeska Specjalna Strefa Ekonomiczna Euro-Park powstała w 1997 r.; wydała ponad 200 zezwoleń, a nakłady inwestycyjne wyniosły ponad 5,9 mld zł. Dzięki strefie powstało ok. 20 tys. nowych miejsc pracy.