Słynna włoska stajnia w natarciu! W 2011 r. sprzedano ponad 6400 sztuk modeli Abarth 500, Abarth 500C oraz Abarth Punto Evo. Do tego należy jeszcze dodać 1300 sprzedanych egzemplarzy Abartha 695 Tributo Ferrari, czyli szalonego malucha rodem z fabryki w Tychach, który narodził się by uczcić związek pomiędzy samochodami spod znaku Skorpiona i tymi z Maranello.
To najszybsza jak dotąd "pięćsetka" przeznaczona do jazdy po drogach publicznych… Silnik 1.4 Turbo T-Jet 16V produkuje ponad 180 KM. Turbobenzynowiec został połączony ze skrzynią biegów Abarth Competizione, która umożliwia redukcję za pomocą łopatek przy kierownicy.
Ciągły wydech "Record Monza" z ciśnieniem przeciwprężnym i "trybem dual", został zaprojektowany tak by poprawić wydajność silnika i powalić dźwiękiem od 3000 obrotów na minutę. Inżynierowie nieźle się spisali bo 695 pruje do setki w 7 sekund, a zabawa kończy się przy 225 km/h. Przypominamy, że jednymi z pierwszych właścicieli tej zabawki stali się kierowcy F1 stajni Ferrari - Fernando Alonso i Felipe Massa.
Jest taniej...
Co ciekawe od roku 2008 Abarth odnotowuje ciągły wzrost dzięki dobrze sprzedającym się modelom Abarth Punto oraz Abarth 500 (prawie 36 000 sprzedanych samochodów). Kierowcy kupili również około 9000 fabrycznych pakietów tuningowych.
Abarth chce zdobyć jeszcze więcej serc nad Wisłą i dlatego wprowadza nowe upusty…
Decydując się na zakup modeli Abarth 500 (1.4 TurboJet 135 KM) lub Abarth 500C (1.4 TurboJet 140 KM) można liczyć na 8500 zł zniżki - po uwzględnieniu rabatu samochody te kosztują odpowiednio 58 090 zł i 63 090 zł (68 090 zł ze skrzynią automatyczną).
Co potrafią te auta?
Po dotknięciu przycisku Sport, silnik 1.4 TurboJet sprawia, że samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,9 sekundy. Abarth 500 i Abarth 500C rozpędzają się do 205 km/h. To zasługa funkcji overboost, aktywowanej przy pomocy przycisku "Sport", która wpływa na mapę wtrysku i ciśnienie doładowania, a także "usztywnia" układ kierowniczy. Silnik spala przy tym ledwie 6,5 l/100 km w cyklu mieszanym.
Abarth Punto Evo jest obecnie tańszy o 7500 zł - dzięki temu auto napędzane 165-konnym turbodoładowanym silnikiem 1.4 MultiAir kosztuje 65 090 zł. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,5 sekundy. Rozpędzanie trwa do 213 km/h.
Przełącznikiem przy skrzyni biegów można wybrać tryb oszczędny Normal lub Sport (automatycznie aktywuje blokadę mechanizmu różnicowego TTC - Torque Transfer Control). Auto wyposażone jest w Gear Shift Indicator (GSI), który sugeruje kierowcy odpowiedni moment do zmiany biegu oraz system Start&Stop, który pozwala zaoszczędzić nawet 10 procent benzyny.