Świeże kolory to także nowa nazwa fabrycznego zespołu Forda. BP zniknęło z nazwy i nadwozia rajdówki. Zespół wystąpi w mistrzostwach świata jako Ford Abu Dhabi World Rally Team.
Kierowca zespołu Mikko Hirvonen oraz szef zespołu sportów motorowych Ford of Europe Gerard Quinn odsłonili samochód, pokazując schemat malowania Fiesty RS WRC. Prezentacja miała miejsce podczas Autosport International Racing Car Show w Birmingham - corocznej imprezie wystawowej, inaugurującej nowy sezon sportów motorowych.
Tytułowy partner, Abu Dhabi, kontynuuje swoje wsparcie w 2011, a jego logo zajmuje eksponowane miejsce na samochodzie. Abu Dhabi jest partnerem zespołu od 2007 r. Khalid Al Qassimi, kierowca ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, będzie w nowym sezonie startował trzecią Fiestą RS WRC, obok dwóch załóg fabrycznych, których kierowcami są Hirvonen i Jari-Matti Latvala. Zespół będzie również sponsorowany przez partnerującą mu od 2005 roku firmę Castrol.
Podczas prezentacji Mikko Hirvonen, kierowca zespołu Ford Abu Dhabi WRT, powiedział: "Nasz nowy samochód wygląda fantastycznie i dodaje nam wszystkim niezwykłej energii - cieszymy się, że mamy po swojej stronie takiego partnera, jak Castrol EDGE. Mając świadomość współpracy z najlepszymi partnerami technicznymi mogę spokojnie skupić się na moich zadaniach czyli na szybkiej jeździe rajdowej. Niecierpliwie czekamy na początek nowego sezonu. Mam nadzieję, że rok 2011 rozpoczniemy od powtórzenia naszego ubiegłorocznego sukcesu w Rajdzie Szwecji."
"Przedpremierowa wersja samochodu, którą pokazaliśmy we wrześniu 2010 r. na Salonie Samochodowym w Paryżu, , została opracowana przez projektantów Ford of Europe, specjalnie do prezentacji podczas tej imprezy" – powiedział szef zespołu Gerard Quinn. "Teraz mamy samochód w wersji ostatecznej, jeszcze bardziej atrakcyjnej wizualnie, a do tego nową nazwę zespołu. Pełni entuzjazmu przygotowujemy się do pierwszej rundy sezonu - Rajdu Szwecji, który odbędzie się za miesiąc."
"Oprócz doświadczenia naszych partnerów z M-Sport, korzystaliśmy ze ścisłej współpracy z projektantami Forda i inżynierami odpowiedzialnymi za rozwój produktu" – dodał Quinn. "Naszym celem było oczywiście stworzenie samochodu gotowego do trudnej rywalizacji o tytuł Rajdowego Mistrza Świata. Przy okazji staraliśmy się, wykorzystać rozwiązania stylistyczne naszego wzbudzającego wielkie zainteresowanie <kinetic design>, który utożsamiany jest z obecnymi samochodami cywilnymi Forda." - podkreślił szef zespołu sportów motorowych Ford of Europe
Fiesta RS WRC zastąpi focusa RS WRC jako samochód Forda rywalizujący w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Nowa rajdówka opiera się na wcześniejszym aucie rajdowym, Fiesta S2000, który w styczniu 2010 r. zwyciężył w legendarnym rajdzie Monte Carlo Rally, a następnie w ciągu całego sezonu odniósł kolejne sukcesy w rajdach rangi krajowej i międzynarodowej.
Przypominamy, że focus RS WRC zdobył tytuły Mistrza Świata w kategorii producentów w latach 2006 i 2007, a jego zwycięstwo w Nowej Zelandii w maju 2010 roku było 75. zwycięstwem Forda w rywalizacji WRC, co uczyniło tego producenta najbardziej utytułowanym producentem w historii Rajdowych Mistrzostw Świata. Tak więc samochód zasłużył sobie na miejsce w muzeum…
Następca ford fiesta RS WRC posiada napęd na cztery koła oraz turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, oparty na zupełnie nowej rodzinie silników Ford EcoBoost, umożliwiających spełnienie wymogów nowych przepisów FIA.
Pełna specyfikacja samochodu zostanie podana do wiadomości na początku lutego 2011 r. W przyszłym tygodniu w Szwecji trwać będą testy stanowiące część przygotowań do rajdowego debiutu Fiesty RS WRC w otwierającym nowy sezon Rajdzie Szwecji, który odbędzie się w dniach od 10 do 13 lutego.