Jak wynika z najnowszych danych instytutu Samar Skoda przedostatni miesiąc 2010 roku zakończyła sprzedażą na poziomie 3779 samochodów (udział rynkowy wyniósł 11,14 proc.). Oznacza to wzrost o 9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2009 roku.

Uzyskany wynik pozwolił czeskiej marce umocnić swoją przewagę wobec drugiego w zestawieniu Volkswagena.

Reklama

Skoda sprzedała o 9890 sztuk samochodów więcej niż jej konkurent. Dzięki tej przewadze nad Volkswagenem, pozycja Skody jako lidera sprzedaży samochodów osobowych w Polsce w roku 2010 jest raczej niezagrożona.

Sprzedaż samochodów od początku 2010 roku, wyniosła ona 34 301 sztuk i była o 0,92 proc. mniejsza, niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku.

Udział w rynku w okresie od stycznia do listopada osiągnął poziom 11,53 proc. Dla porównania, w analogicznym okresie w 2009 roku wynosił on 11,87 proc.

W listopadzie najpopularniejszym modelem Skody była tradycyjnie już Octavia. Na jej zakup zdecydowało się 1678 nowych nabywców.