Oto seat leon cupra uzbrojony po zęby w policyjne narzędzia do wyłapywania kierowców ze zbyt ciężką nogą i takich, którzy łamią inne przepisy… 

Na pokładzie hiszpańskiego sportowca zamontowano wideorejestrator PolCam wyprodukowany w Polsce (posiada zatwierdzenie typu wydane przez Główny Urząd Miar), który zawiera wysokoczułą kamerę PAL z 26x zoomem optycznym, stabilizacją obrazu, systemem eliminowania refleksów na tablicach rejestracyjnych. Kamera również pracuje w podczerwieni. 

Do tego jest jeszcze monitor 7 cali o wysokiej rozdzielczości (ponad 1mln pixeli), rejestrator z wymiennym dyskiem twardym o pojemności umożliwiającej zarejestrowanie do 500 godzin. Radarowy miernik prędkości Firmy Stalker (USA), który potrafi śledzić prędkości dwóch pojazdów jednocześnie a także umożliwia pomiar prędkości również z przeciwka i w ruchu.


Wściekle żółty leona cupra kryje pod maską dwulitrowy, benzynowy silnik z turbodoładowaniem - 240 KM i 300 Nm.

Hiszpan "setkę" zdobywa w 6,4 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 247 km/h. Imponująco prezentują się też dane dotyczące elastyczności: rozpędzenie z 80 do 120 km/h na 5. biegu zajmuje 6,4 s lub 8,2 s na 6. biegu. Potężne zaciski, przednie wentylowane tarcze o wymiarach 345x30 mm oraz tylne 286x12 mm mają zapewnić skuteczne zatrzymywanie samochodu. Cupra produkowana jest w zakładach w Martorell, tych samych, gdzie powstaje wyścigowy leon WTCC.


Jak ustaliliśmy drogówka prowadzi obecnie testy tego radiowozu i wyposażenia. Próby potrwają jeszcze do końca roku. Auto już odwiedziło kilka miejsc w Polsce - w przyszłym tygodniu samochód trafi do Komendy Wojewódzkiej w Olsztynie, gdzie policjanci będą szkoleni z obsługi sprzętu umożliwiającego nagrywanie piratów drogowych.

"Od przedstawicieli firmy PolCam, która przekazywała leona cupra do testów Policji, wiem że testujący seata policjanci chwalili sobie jego doskonałe właściwości jezdne. Przyczepność leona do nawierzchni nawet podczas szybko pokonywanych, ostrych zakrętów, a także elastyczność i wysoką moc silnika. Ważną rolę odgrywały także bardzo dobre, sportowe hamulce seryjnie montowane w modelach cupra oraz bezpośredni i perfekcyjny układ kierowniczy. Podczas testów auto określane było jako prawdziwie sportowe, prowadzące się bardzo pewnie – krótko mówiąc bezpieczny samochód pościgowy." - powiedział dziennikowi.pl Jan Krynicki z Iberia Motor Company S.A. (firma jest generalnym importerem samochodów marki Seat).