Alain Menu zwyciężył w pierwszym wyścigu, natomiast Yvan Muller triumfował w wyścigu numer 2. Z kolei Rob Huff dwukrotnie stanął na trzecim miejscu podium.

Krótki i kręty tor Tianma był idealnym miejscem do rozegrania dwóch emocjonujących wyścigów, które zachwyciły licznie zgromadzonych fanów z Chin. Dzięki dobrym rezultatom osiągniętym w niedzielę, Yvan zwiększył swoją przewagę nad Robem w klasyfikacji kierowców do 20 punktów. Walka o tytuł Mistrza Świata zostanie rozstrzygnięta podczas ostatniej rundy, która odbędzie się za dwa tygodnie w Makau.

Reklama

W pierwszym wyścigu Alain Menu wykorzystał przewagę startu z pole positon, obejmując prowadzenie, którego nie oddał aż do końca wyścigu. W ten sposób zawodnik odniósł swoje piąte zwycięstwo w roku. Walka była wymagająca, ponieważ Szwajcar musiał odeprzeć ataki Turkingtona w BMW, który umocnił swoją pozycję na ostatnich okrążeniach i zdołał wyprzedzić Huffa, plasując się tym samym na drugim miejscu. Z kolei Muller po starcie z siódmej pozycji dojechał do mety jako czwarty.

Drugi wyścig to przede wszystkim chaotyczny start i równie nerwowe pierwsze okrążenia, obfitujące w liczne incydenty. Sytuację na torze wykorzystał Yvan Muller, który wysunął się na drugą pozycję, a następnie wyprzedził Tarquini’ego, zdobywając swoje ósme zwycięstwo w sezonie. Huff i Menu nie zdołali uniknąć zamieszania na torze i ostatecznie zakończyli zmagania odpowiednio na trzeciej i szóstej pozycji.

Wielki finał mistrzostw WTCC zostanie rozegrany na ulicach Makau (19-20 listopada 2011 r.), a walka o tytuł Mistrza Świata w klasyfikacji kierowców wciąż trwa...

TIANMA, WYNIKI 1. WYŚCIGU

1. A Menu, Chevrolet Cruze, 25 okrążeń w 28m05s718
2. C Turkington, BMW 320 TC, + 1s222
3. R Huff, Chevrolet Cruze, + 5s065
4. Y Muller, Chevrolet Cruze, + 8s005
5. T Coronel, BMW 320 TC, + 9s010



Reklama

TIANMA, WYNIKI 2. WYŚCIGU

1. Y Muller, Chevrolet Cruze, 25 okrążeń w 28m19s599
2. G Tarquini, SEAT SR León 1.6T, +10s518
3. R Huff, Chevrolet Cruze, +11s385
4. C Turkington, BMW 320 TC, +11s812
5. T Coronel, BMW 320 TC, +12s140
6. A Menu, Chevrolet Cruze, +12s896




PUNKTACJA KIEROWCÓW PO 22 Z 24 WYŚCIGÓW:

1. Y Muller (Chevrolet), 400 punktów;
2. R Huff (Chevrolet), 380;
3. A Menu (Chevrolet), 323;
4. T Coronel (BMW), 203;
5. G Tarquini (SEAT), 177; …
12. D O’Young (Chevrolet), 43;
14. C Bueno (Chevrolet), 25; ... itd.





PUNKTACJA KONSTRUKTORÓW PO 22 Z 24 WYŚCIGÓW:

1. Chevrolet, 890 punktów;
2. BMW, 537;
3. SEAT, 475;
4. Volvo, 154.