Salon samochodowy w Korei Południowej potrwa od 2 do 12 kwietnia. Przez 10 dni niemal 160 wystawców będzie chwalić się swoimi nowościami. W porównaniu do imprezy zorganizowanej w 2008 roku obecność firm spadła prawie 20 proc. - wszystko przez kryzys. Mimo to i tak zwiedzający mają na czym zawiesić oko…

Reklama

Kia chwali się najnowszą generacją SUV-a sorento. Rewolucją w tym aucie jest jego ucywilizowanie - karoseria nie będzie już oparta na ramie, lecz nadwozie stanie się samonośne jak u większości konkurentów. Do Polski nowe sorento dojedzie latem 2009 r.

Daewoo południowo koreańska marka należąca do Genatral Motors przedstawiła najnowsze wcielenie Matiza. To nic innego jak przedstawiony w marcu w Genewie Chevrolet Spark.

Sangyong to miejski wszędołaz C200 - konkurent Toyoty RAV4 i innych. To pierwsze auto koreańskiego producenta oparte na nowej platformie, przystosowanej do przedniego napędu. Kolejna nowinką jest samonośne nadwozie - obecne konstrukcje powstają na ramie. Napęd prototypu to zespół 175-konnego turbodiesla 2.0 i sześciobiegowej ręcznej skrzyni. Moc poruszy albo przednie koła, albo wszystkie cztery na raz. W jaki sposób? Wiadomo, że C200 dostanie system dołączania tylnej osi w razie zerwania przyczepności przednich kół. C200 wjedzie do salonów sprzedaży pod koniec 2009 roku.

Blue-Will jest pomysłem Hyundaia na hybrydę. Pod spodem pracuje aluminiowy benzynowiec 1.6 i elektryczna. Napęd przenosi skrzynia bezstopniowa a akumulatory mogą ładować panele słoneczne zamontowane na dachu. Ciekawostka - przednie lampy powstały z tworzywa odzyskanego z plastikowych butelek. Maska silnika i kokpit powstały z materiałów, do produkcji których wykorzystano rośliny.

Renault-Samsung chwali się najnowszym SM 3. Kompaktowe auto to owoc współpracy Renault i Nissana.

Toyota przedstawiła prototyp o nazwie RiN. Prawdę mówiąc to mocno odgrzewany kotlet bowiem auto pierwszy raz pojawiło się podczas salonu samochodowego w Tokio w 2007 roku. RiN - to koncept, który zadba o samopoczucie jak żaden inny samochód. Specjalne szyby ochronią przed promieniowaniem ultrafioletowym, a klimatyzacja przez system czujników zadba o kondycję pasażerów. Nowoczesne filtry nie wpuszczą do środka żadnych nieprzyjemnych zapachów.

Toyota wystawia także trzecią generację hybrydowego priusa. Główny konkurent czyli Honda ma ripostę - hybrydowy insight a przy nim niemal naga modelka, której ciało pomalowano w ekologiczna motywy. Podobno przy niej jest najwięcej zwiedzających, naszym zdaniem warto popatrzeć…