Mazda2 - nowicjusz wśród mieszczuchów. Na celowniku trzyma toyotę yaris, opla corsę i resztę menażerii. Najtańsza "dwójka" 3d z silnikiem benzynowym 1.3/75 KM kosztuje dokładnie od 39 900 zł. Model 1.3/86 KM to już 46 500 zł. Najmocniejsze i najszybsze wydanie 1.5/103 KM - 54 tys. zł.

Reklama

Jedyny turbodiesel 1.4/68 KM ma spalać średnio ledwie 4,3 l na setkę - takie autko kosztuje od 53 tys. zł. Pieciodrzwiówka występuje z identycznymi silnikami i jest droższa o 1000 zł.



Kompaktowa mazda3 zmierzy się z toyotą auris, hondą civic i starami wyjadaczami czyli vw golfem i oplem astrą. Najtańszy model 5d rozpędza 105-konny silnik benzynowy 1.6 - cena od 57 900 zł. Topowe, najdroższe wydanie to 2.0/150 KM i sześć ręcznych biegów - auto kosztuje 75 tys. zł. Za "trójkę" z turbodieslem 1.6/109 KM (średnio 4,8 l/100 KM) Mazda liczy sobie 71 tys. zł.

Mazda3 sedan występuje z dwoma silnikami benzynowym 1.6/105 KM (63 tys. zł) i wysokoprężnym 1.6/109 KM (72 tys. zł).



Mazda5 czyli 7-osobowy van to dwa rodzaje napędu do wyboru. Najmniej kosztuje wariant ze 115-konnym motorem benzynowym 1.8 - od 77 tys. zł. Turbodiesel 2.0/110 KM jest o 10 tys. zł droższy (od 87 tys. zł). Odmiana lepiej wyposażona z identycznymi silnikami kosztuje 4 tys. zł więcej (odpowiednio 87 tys. zł i 91 tys. zł).

Konkurencja? Opel zafira, toyota corolla verso, citroen C4 grand picasso i spółka. Wszystkie mieszczą siódemkę podróżników, ale tylko mazda5 ma odsuwane tylne drzwi - dla łatwiejszego wsiadania i wysiadania.



Reklama

Honda accord, renault laguna i ford mondeo także mają groźnego przeciwnika - to nowiutka mazda6 od razu w trzech karoseriach. Najtańsza "szóstka" sedan 1.8/120 KM to 78 tys. zł. Najmocniejszą wersję rozpędzi 147 KM z pojemności 2.0 - 87 tys. zł.

Model wysokoprężny 2.0/140 KM powinien średnio spalać tylko 5,6 l oleju napędowego na 100 km jazdy - cena od 92 tys. zł.

Pięciodrzwiowa limuzyna jest droższa o 7 tys. zł a kombi o 9 tys. zł, zaś turbodiesle w tych nadwoziach to odpowiednio plus 2 tys. zł i 4 tys. zł do ceny sedana.



Mazda MX-5, czyli kultowy roadster ze 160-konnym 2-litrowym silnikiem wyceniona jest na 85 tys. zł. Cacko ma twardy składany dach, tylny napęd i sześciobiegową skrzynię manualną.

Na punkcie MX-5 oszalała Ameryka, w Europie auto okrzyknięto symbolem pozytywnego zakręcenia i wyrafinowanego gustu. Uwaga! To samochód tylko dla ludzi, którzy kochają jeździć, dlatego pytanie o bagażnik czy ilość uchwytów na kubki jest bez sensu.





Reklama

Mazda CX-7 - SUV z turbobenzynowym motorem 2.3/260 KM. Tabun koni rozpędza sześć biegów ręcznej przekładni. Zryw do "setki" trwa ledwie 8 sekund. 380 niutonometrów zawsze czeka w pogotowiu do wyprzedzania. Taka przyjemność z napędem na cztery koła kosztuje 135 tys. zł.

Od przedniego do tylnego zderzaka auto ma niemal 4,7 m. Wyposażenie? To auto "wszystkomające" - od armii systemów elektronicznych pilnujących bezpieczeństwa po skórę na każdym siedzeniu. System Karakuri pozwala jednym pociągnięciem złożyć tylną kanapę. Efekt? Ładownia z całkowicie płaską podłogą.

Rasowy sportowiec z silnikiem Wankla, czyli mazda RX-8 będzie dostępna na zamówienie.

Auta można kupić u 11 dilerów - trzech w Warszawie, dwóch na Śląsku oraz w Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Krakowie, Białymstoku i Łodzi.

• Białystok - Auto Księżyno, ul. Przemysłowa 5

• Dąbrowa Górnicza - Mazda Boroń, ul. Katowicka 2

• Gdańsk - BMG Bogdan Goworowski ,ul. Elbląska 81

• Katowice - Pro-Moto, ul. Rzepakowa 6

• Kraków - Mazda Anndora, ul. Wielicka 193

• Łódź - Matsuoka Motor, Al. Włókniarzy 144

• Poznań (Baranowo) - Auto-Wache, ul. Poznańska 10

• Warszawa - Big Autohandel, Al. Krakowska 169

• Warszawa - Bołtowicz, ul. J. Rosoła 55

• Warszawa - Odyssey, ul. Górczewska 32

• Wrocław - AutoArt, Jaremko ul. Mińska 41a

Mało tego, w ciągu trzech lat sieć powinna rozrosnąć się do 30 punktów sprzedaży.