Świeże, drugie wcielenie trójki wjeżdża pięć lat po debiucie pierwowzoru. Na początek Mazda zmieniła wersję sedan. To celowy zabieg, bo auto zadebiutuje w USA - jak wiadomo, Amerykanie kochają limuzyny. Kurtyna opadnie podczas salonu motoryzacyjnego w Los Angeles (19 listopada 2008 r.). Niedługo pojawi się także pięciodrzwiowy hatchback.
Nówka przypomina większą o rozmiar szóstkę - w zamaszyście narysowaną karoserię oprawiono duże, skośne reflektory. Producent zachwala większą radość z jazdy i sportowe osiągi. Nowa mazda 3 ma spalać mniej paliwa. Kabina da podróżnym niespotykany dotąd komfort akustyczny - słowem będzie ciszej. Silniki? Na rynku północnoamerykańskim tylko benzynowe - do wyboru 2.0 lub 2.5 l.
Europejska premierę Mazda planuje urządzić 2 grudnia w czasie salonu samochodowego w Bolonii.
Poprzedni model kupiło sobie około 1,8 miliona kierowców w ponad 100 krajach. Trójka ma na koncie ponad 90 nagród motoryzacyjnych z całego świata. 30 procent kupujących Mazdę wybrało właśnie trójkę.