Prototyp o nazwie splinter wymyślił Joe Harmon. Błotniki, zderzaki, dach - cała karoseria jest strugana z drewna. Felgi i układ kierowniczy także powstaną z polana.

Reklama

Nawet elementy zawieszenia rzemieślnik wyhebluje z pnia, i to nie byle jakiego, bo żółtnicy pomarańczowej. Amerykańskiego drzewa owocowego, które daje mocne, ciężkie drewno i owoce podobne do pomarańczy.

Silnik? Nie, motor nie będzie drewniany, to najprawdziwsza V-ósemka Northstar podwójnie doładowana mechanicznymi sprężarkami - prosto od Cadillaca. Moc? Ognista - około 600 KM.

Problem chłodzenia silnika i rozżarzonego wydechu rozwiązano przez specjalną konstrukcję wlotów powietrza. Odseparowane rury mają wystawać nad spoilerem - wszystko po to, by nie spalić karoserii.

Dalej nie wierzycie? Zapraszamy do galerii...