Sezon 2010 to nowy etap w karierze Michała Kościuszko i Maćka Szczepaniaka. Po zdobyciu w 2009 roku rajdowego wicemistrzostwa świata juniorów, w nowych barwach nowego zespołu Dynamic Word Rally Team polska załoga wystartuje w Mistrzostwach Świata w dwóch pełnych cyklach SWRC i WRC Cup przygotowanym przez M-Sport, a obsługiwanym w trakcie rajdów przez firmę Symtech Fordem Fiesta S2000.
>>>Ford najszybszy na śniegu! Zobacz film
"To fantastycznie móc przystąpić do nowego sezonu mając za sobą tak mocny zespół sponsorski i świetne zaplecze techniczne. Spółka LOTOS Paliwa od dawna obecna w sportach motorowych postanowiła wesprzeć również mnie, rozpoczynając największy rajdowy projekt w Polsce. Dzięki temu kibice będą mogli oglądać naszą rajdówkę - Forda Fiesta S2000 - pięknie prezentującą się w barwach LOTOS Dynamic. Sezon 2010 będzie dużym wyzwaniem - nowe auto, nowy zespół i nowa klasa rozgrywek. Te zmiany niewątpliwie działają na mnie bardzo mobilizująco. Wspólnie z Dynamic World Rally Team przystępujemy do długofalowego projektu, dzięki któremu osiąganie dobrych wyników będzie możliwe sukcesywnie i w zaplanowany sposób. Znam większość swoich rywali w SWRC i rajdy, w których będziemy rywalizować. Jestem przekonany, że stać nas na walkę o wysokie miejsca w każdym rajdzie. Już nie mogę się doczekać pierwszego startu w Meksyku!" - powiedział Michał Kościuszko.
p
"Jestem niezmiernie szczęśliwy, że w sezonie 2010 będziemy mogli rywalizować w tak prestiżowych cyklach, jak SWRC i WRC Cup. Starty w barwach Dynamic Word Rally Team są kolejnym krokiem w drodze do zdobycia mistrzostwa świata. Patrząc na listę zgłoszeń zespołów startujących w mistrzostwach możemy mieć pewność, że rywalizacja będzie bardzo zacięta i wyrównana. SWRC i WRC Cup przyciągnęły nazwiska od wielu lat znane na trasach rajdowych. Myślę, że nasza walka przysporzy wielu emocji kibicom oraz dziennikarzom." - dodał Maciek Szczepaniak.
>>>Niemcy pożądają samochodów znad Wisły
Załoga pojedzie Fordem Fiesta S2000, wybranym przez Michała Kościuszko po serii jazd testowych. "W czasie testów zrobiłem autem parę kilometrów i jestem przekonany, że dokonałem najlepszego wyboru. Ford Fiesta S2000 to samochód z bardzo dużym potencjałem." - powiedział Michał.
Zespół Dynamic World Rally Team został oficjalnie zgłoszony do startów w pełnych cyklach SWRC i WRC Cup. Kalendarz startów obejmuje rajdy: Meksyku (5-7 marca), Jordanii (1-3 kwietnia), Portugalii (28-30 maja), Finlandii (29-31 lipca), Niemiec (20-22 sierpnia), Francji (1-3 października) i Wielkiej Brytanii (12-14 listopada). W Polsce kibice będą mieć okazję zobaczyć zespół Dynamic World Rally Team podczas Rajdu Polski (4-6 czerwca) i Rajdu Barbórki.
Klasa SWRC i WRC Cup zapowiada się bardzo atrakcyjnie, w rywalizacji weźmie udział wielu doświadczonych kierowców, mających już spory staż w mistrzostwach świata. "To będzie bardzo szybka klasa, w której o zwycięstwo będzie trudno. Spotkam się ponownie z moim ubiegłorocznym najgroźniejszym rywalem Czechem Martinem Prokopem, mistrzem świata juniorów. Mam jednak nadzieję, że ze wszystkimi sobie poradzimy" - dodał Kościuszko.
W klasie S2000 kierowcy dysponują samochodami z silnikami o pojemności 2 litrów i mocy około 280 koni mechanicznych. Auta mają stały napęd na obie osie, w S1600, w której Kościuszko zdobył tytuł wicemistrza świata juniorów, napędzana była tylko przednia oś.
Zgodnie z decyzją Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) od sezonu 2011 do mistrzostw świata nie będą dopuszczane samochody WRC (silnik 2 litry z turbodoładowaniem o mocy około 340 KM i stały napęd 4x4). Bazą do budowy nowego, znacznie tańszego w eksploatacji niż WRC auta, będzie właśnie klasa S2000.
W sezonie 2010 partnerem głównym zespołu jest marka LOTOS Dynamic, a partnerami wspierającymi firma Ford Polska Sp. z o.o. i Klub Sportowy PROF.
"Wierzę w sukces Dynamic World Rally Team. Zaangażowanie doświadczonego zespołu przygotowującego obiecujący samochód połączone z talentem takiego zawodnika, jak Michał Kościuszko oraz wsparciem, które zapewnia mu LOTOS pozwolą zrealizować wyznaczone cele i pokazać się podczas światowych rajdów z jak najlepszej strony." - powiedział Paweł Lisowski, prezes LOTOS Paliwa Sp. z o.o.
"Firma Ford od wielu lat wspiera sport samochodowy na całym świecie. Także w Polsce mieliśmy niezwykłą możliwość współpracy z jednym z najlepszych kierowców lat 90., śp. Januszem Kuligiem. Patrząc na rozwój kariery i sukcesy, jakie odnosi Michał Kościuszko postanowiliśmy wesprzeć tego ambitnego, niezwykle utalentowanego i bardzo szybkiego kierowcę. W naszych oczach jest to najbardziej perspektywiczny polski kierowca, z dużymi szansami, by odnieść światowy sukces." - powiedział Adam Kołodziejczyk, prezes i dyrektor generalny Ford Polska Sp. z o.o.