Był SUV-em zanim to było modne. Oto przodek samochodów na każdą drogę
1 Volkswagen golf country powstał na bazie golfa II syncro CL wyposażonego w napęd na cztery koła i był produkowany w Wolfsburgu. Stamtąd auta wysyłano do Grazu w Austrii, gdzie dokonywano przeróbek: w firmie Daimler Puch, golfa wyposażano w ramę z rur stalowych, wzmocnione amortyzatory oraz w stalową osłonę podwozia. Prześwit auta wzrastał przy tym do 18 cm.
Volkswagen
2 Z przodu i z tyłu nadwozia golfa country montowano orurowanie chroniące przed skutkami zderzeń, koło zapasowe umieszczano natomiast z tyłu, na pokrywie bagażnika. Z przodu drogę rozświetlały nie tylko główne reflektory, ale też dodatkowe lampy oraz światła przeciwmgłowe.
Volkswagen
3 Mimo niewielkiej liczby wyprodukowanych egzemplarzy (zaledwie 7735 sztuk), w ciągu półtora roku wytwarzania tego modelu powstały dwie wersje specjalne: lakierowany w kolorze "zieleń leśna" Golf II Country Allround z podstawowym wyposażeniem dobranym pod kątem funkcjonalności, oraz tzw. Chrom-Edition. Ta druga wersja była znacznie bardziej elegancka - miała kremową tapicerkę z prawdziwej skóry oraz specjalny czarny lakier, składany elektrycznie dach firmy Webasto oraz chromowane elementy nadwozia. Powstało jedynie 558 modeli tej specjalnej, chromowanej wersji. Jeszcze rzadziej można spotkać jeden z pięćdziesięciu egzemplarzy Golfa Country wyposażonego najbardziej wytwornie - specjalna wersja "Wolfsburg Edition" miała silnik Golfa GTI i sprzedawano ją jedynie osobom zatrudnionym w koncernie Volkswagen.
Volkswagen
4 Dziś golf country jest modelem poszukiwanym przez miłośników Volkswagena. Poświęcono mu także specjalną wystawę w AutoMuseum Volkswagena w Wolfsburgu, która będzie czynna do 7 lutego 2016 roku. Współczesnym odpowiednikiem golfa country jest golf alltrack.
Volkswagen
5
Volkswagen
6
Volkswagen
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję