- Lexus i Toyota najbardziej niezawodne, sprawdzili 150 tys. samochodów z lat 2014-2019
- SUV-y i sedany Lexusa jak wino, im starsze tym lepsze
- Toyota Corolla, Camry, C-HR i RAV4 - niezawodne auta w wieku od 5 do 10 lat
- Mazda na 3. miejscu. Które modele są warte zainteresowania?
- BMW i Mercedes bronią honoru Europy
Lexus i Toyota najbardziej niezawodne, sprawdzili 150 tys. samochodów z lat 2014-2019
Lexus produkuje najbardziej niezawodne samochody – uznali w najnowszym raporcie przedstawiciele amerykańskiej organizacji Consumer Reports. Japońska marka stanęła na szczycie listy 26 firm motoryzacyjnych. Jak do tego doszło?
OBSERWUJ kanał Dziennik.pl na WhatsAppie
Zestawienie powstało po przebadaniu niezawodności używanych aut z lat 2014-2019. Analizie poddano 150 tys. samochodów, a w każdym skupiono się na 20 obszarach – od niewinnych rzeczy jak trzeszczące elementy wnętrza po poważne i szczególnie kosztowne po wygaśnięciu gwarancji usterki silnika, skrzyni biegów czy układów elektrycznych. Auta oceniano w skali od 0 do 100 punktów.
SUV-y i sedany Lexusa jak wino, im starsze tym lepsze
Lexus z wynikiem 75 punktów zajął 1. miejsce w rankingu najbardziej niezawodnych samochodów używanych w wieku od 5 do 10 lat. Na koronę japońskiej marki zapracowało 8 modeli z lat 2014-2019: crossovery i SUV-y UX, NX, RX, GX oraz sedany IS, ES, GS i LS.
Toyota Corolla, Camry, C-HR i RAV4 - niezawodne auta w wieku od 5 do 10 lat
Toyota zdobyła 72 punkty i zajęła drugą lokatę. Jeśli brać pod uwagę jedynie marki popularne, to należy się jej złoty medal. Aż 12 modeli Z lat 2014-2019 zdobyło najwyższe noty. Lista obejmuje takie auta jak: Corolla, Camry, C-HR, Prius, RAV4, 4Runner, Avalon, Highlander, Sienna, Tacoma, Tundra i Venza. Tym samym czołowe pozycje badania należą do japońskiego koncernu.
Mazda na 3. miejscu. Które modele są warte zainteresowania?
Wysokość poprzeczki zawieszonej przez Lexusa i Toyotę dobrze obrazuje różnica w punktacji kolejnych marek ujętych w rankingu. Mazda zdobyła 59 punktów i zamyka podium. Eksperci przebadali sześć modeli producenta z Hiroszimy (Mazda 3, 6, CX-3, CX-9 i MX-5).
BMW i Mercedes bronią honoru Europy
Dopiero na 7. lokacie wylądowała pierwsza marka z Europy – BMW zdobyło ledwie 46 punktów. W klasie premium 29 punktów różnicy do Lexusa to przepaść. Mercedes z oceną 43 punktów na 100 możliwych zasłużył na 10 miejsce.
Hybrydy bardziej niezawodne od samochodów z silnikiem spalinowym
Consumer Reports szczególną uwagę zwrócił na samochody ze zelektryfikowanymi napędami. Raport podkreśla niezawodność hybryd, które zanotowały 26 proc. mniej problemów niż auta z silnikami spalinowymi.
Lexus, Toyota i Mazda - oto Top 10 producentów wg. Consumer Reports
Lokata | Marka | Liczba punktów na 100 możliwych | Używane modele samochodów z lat 2014-2019 |
1 | Lexus | 75 punktów | Lexus UX, NX hybrid, RX hybrid, GX oraz sedany IS, ES hybrid, GS i LS |
2 | Toyota | 72 punkty | Toyota Corolla hybrid, Camry hybrid, C-HR, Prius, RAV4 hybrid, 4Runner, Avalon, Highlander hybrid, Sienna, Tacoma, Tundra i Venza |
3 | Mazda | 59 punktów | Mazda 3, 6, CX-3, CX-9 i MX-5 |
4 | Acura | 57 punktów | Acura MDX, RDX i TLX |
5 | Honda | 55 punktów | Honda Accord, Civic, Clarity, CR-V, Fit (Jazz), HR-V, Insight, Odyssey, Passport, Pilot i Ridgeline |
6 | Buick | 47 punktów | Buick Enclave, Encore, Envision, LaCrosse, Regal, Verano |
7 | BMW | 46 punktów | BMW serii 2, serii 3, serii 4, serii 5, X1, X3 i X5 |
8 | Subaru | 46 punktów | Subaru Ascent, Crosstrek, Forester, Impreza, Legacy, Outback |
9 | Nissan | 45 punktów | Nissan Altima, Frontier, Leaf, Maxima, Murano, Pathfinder, Rogue, Sentra, Versa, Note |
10 | Mercedes | 43 punkty | Mercedes klasy C, klasy E, GLC, GLE, GLK, GLS i ML |
Tesla na szarym końcu, ale nie jest sama
Na szarym końcu listy 26 producentów prześwietlonych przez Consumer Reports znajdują się trzy amerykańskie marki. Tesla (30 pkt.) zdobyła 24. miejsce. Kolejne lokaty to Dodge (28 pkt.) i Chrysler (27 pkt.).
Sami kupują samochody do testów i badań. Niezależni od producentów
Oceny końcowe Consumer Reports opierają się na wynikach poszczególnych modeli danego producenta, z których następnie wyciągana jest średnia. Eksperci biorą pod uwagę:
- Wyniki testów drogowych. Do zestawienia kwalifikują się wszystkie marki, których minimum dwa samochody były w danym roku przetestowane przez ekipę Consumer Reports. Co ciekawe, organizacja nie opiera się w swoich ocenach o samochody testowe użyczone przez producentów, tylko kupuje je w salonach, tak, jak robią to klienci. Każdy egzemplarz przechodzi ten sam zestaw 50 różnych prób zarówno na drogach publicznych, jak i w centrum testowym w Connecticut.
- Bezpieczeństwo. Po lupę trafiają wyniki testów zderzeniowych, a dodatkowe punkty przyznaje się za systemy bezpieczeństwa wchodzące w skład wyposażenia seryjnego.
- Niezawodność. Tu ocenę wystawiają właściciele poszczególnych modeli samochodów w dorocznych ankietach obejmujących 20 obszarów.
- Satysfakcja właścicieli. Również ta ocena oparta jest na wynikach ankiet przeprowadzonych wśród osób, które jeżdżą konkretnymi samochodami. Im większa gotowość do ponownego zakupu tego samego modelu, tym wyższa ocena w rankingu.
Consumer Reports od 1936 r. prowadzi działalność non-profit na rynku USA. Testuje i ocenia nie tylko samochody, ale też m.in. sprzęty AGD, elektronikę użytkową, akcesoria dla dzieci, czy urządzenia medyczne. Budżet organizacji w całości zasilany jest ze składek i datków ok. 6 mln indywidualnych członków oraz partnerów instytucjonalnych.