- Nowa Toyota Proace Max na rynku. Biznes japońskiej marki rośnie w rekordowym tempie
- Sprzedali 52 auta w cztery godziny. Nowa Toyota Proace Max znika na pniu
- Nowa Toyota Proace Max ma silnik Diesla 2.2, ale może być elektryczna
- Ile kosztuje Toyota Proace Max Active? Jest gwarancja na milion kilometrów
- Toyota Proace Max z podwoziem do zabudowy oraz ze skrzynią
Nowa Toyota Proace Max na rynku. Biznes japońskiej marki rośnie w rekordowym tempie
Toyota w 2019 roku odkryła żyłę złota. Japoński producent kojarzony z technologią hybrydową postanowił zbudować drugi filar swojego biznesu. W Polsce ruszyła pilotażowa budowa struktur nowej marki nazwanej Toyota Professional. Dziś standardy wypracowane nad Wisłą są powielane w Europie, a w 2023 roku padł rekordowy wynik – Toyota sprzedała ponad 140 tys. egz. aut użytkowych (modeli Proace, Proace City oraz Hilux).
Teraz producent zamierza w Europie przekroczyć granicę 180 tys. sprzedanych aut oraz zdobyć 7-proc. udział rynku i miejsce w Top 6 najpopularniejszych marek w 2025 roku. Żeby tego dokonać Japończycy szykują się do przyspieszenia ofensywy w 2024 roku. Koniem pociągowym biznesu ma być nowa Toyota Proace Max produkowana w Gliwicach. I okazuje się, że firma notuje sukces, zanim jeszcze samochód pojawił się w salonach…
Sprzedali 52 auta w cztery godziny. Nowa Toyota Proace Max znika na pniu
Chwilę po rozpoczęciu zbierania zamówień Polacy zarezerwowali 85 egzemplarzy nowej Toyoty. Z tego aż 52 sztuki zamówiono w pierwszych 4 godzinach. 60 proc. Proace Max sprzedanych w pierwszych czterech godzinachto auta z silnikiem Diesla 2.2/140 KM w wersji Active z dodatkowym pakietem Multimedia, który rozszerza wyposażenie o gniazdo 230V na desce rozdzielczej, automatyczną klimatyzację, 10-calowy ekran systemu multimedialnego z łącznością ze smartfonami przez Apple CarPlay i Android Auto oraz nawigacją, 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników przed kierowcą, gniazdo 12V w przestrzeni ładunkowej oraz jej dodatkowe oświetlenie LED.
Nowa Toyota Proace Max ma silnik Diesla 2.2, ale może być elektryczna
Producent przewidział sześć różnych konfiguracji Proace Max, dwa rozstawy osi, trzy długości nadwozia i trzy wysokości przestrzeni ładunkowej. Samochód można mieć jako furgon, a także z podwoziem do zabudowy, z możliwością dobrania fabrycznej otwartej skrzyni załadunkowej. W przypadku skrzyń i podwozi dostępna jest pojedyncza lub podwójna kabina. Towar można ładować ręcznie przez boczne drzwi przesuwne lub wózkiem widłowym na paletach przez tylne dwuskrzydłowe otwierane pod kątem 270 stopni.
W największym wariancie samochód z napędem elektrycznym zapewnia aż 17 m3 pojemności (identycznie jak w wersji z silnikiem Diesla 2.2 od 120 KM do 180 KM). Ukryty w podłodze akumulator 110 kWh zapewnia 420 km zasięgu.
Ile kosztuje Toyota Proace Max Active? Jest gwarancja na milion kilometrów
Toyota dla Proace Max, wzorem modeli Proace i Proace City, przewidziała "Gwarancję Pro" na 3 lata lub milion km. Bazowy model w wersji Active z silnikiem Diesla 2.2/120 KM i manualną skrzynią biegów kosztuje od 140 100 zł netto.
Samochód jest wyposażony w 15-calowe felgi stalowe, dwuosobową kanapę dla pasażerów, tempomat z ogranicznikiem prędkości, kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, tylne czujniki parkowania, a tylne drzwi otwierają się pod kątem 180 stopni. Standardem jest też 90-litrowy zbiornik paliwa, przygotowanie do montażu haka oraz pakiet systemów bezpieczeństwa z m.in. układem wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, asystentem utrzymania pasa ruchu i układem rozpoznawania znaków drogowych.
Wersję Active można rozszerzyć o pakiet Multimedia (8900 zł) oraz Drzwi 270 (1500 zł). W pakiecie Multimedia producent zapewnia gniazdo 230V na desce rozdzielczej, automatyczną klimatyzację, 10-calowy ekran systemu multimedialnego z łącznością ze smartfonami przez Apple CarPlay i Android Auto oraz nawigacją, 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników przed kierowcą, gniazdo 12V w przestrzeni ładunkowej oraz jej dodatkowe oświetlenie LED. W pakiecie Drzwi 270 tylne drzwi otwierają się pod kątem 270 stopni.
Dodatkowy pakiet Executive (3000 zł) dodaje podgrzewane fotele, amortyzowany fotel kierowcy, elektryczny hamulec postojowy, podgrzewaną szybę przednią oraz alternator 220 A.
Toyota Proace Max z podwoziem do zabudowy oraz ze skrzynią
Proace Max z podwoziem do zabudowy oraz z pojedynczą kabiną Active kosztuje od 142 900 zł netto za auto z silnikiem o mocy 140 KM i 6-biegową skrzynią manualną. Wariant z podwójną kabiną wyceniono od 150 200 zł netto. W przypadku Proace Max ze skrzynią i pojedynczą kabiną ceny rozpoczynają się od 156 900 zł netto, a auto z podwójną kabiną kosztuje od 164 200 zł netto.