Nowa Toyota Yaris z mocniejszą hybrydą debiutuje w Polsce

Toyota Yaris to najpopularniejszy w Polsce samochód segmentu B (zdobył ponad 27 proc. udziału klasie aut miejskich) i jeden z kluczowych modeli producenta w obronie dominującej pozycji na rynku. Stąd do gry wjeżdża nowa odsłona japońskiego hitu.

Yaris Hybrid 130 dostał nową przekładnię, mocniejszy silnik elektryczny (wzrost mocy z 59 kW do 62 kW) plus lepsze oprogramowanie układu sterowania mocą. To komponenty zaszczepione z hybrydy 5. generacji. Toyota nie rezygnuje jednak ze starszej i słabszej wersji napędu. Ale po kolei…

Reklama

Nowa hybryda 1.5 pod maską Yarisa. Jakie zużycie paliwa?

Nowa hybryda 1.5 zapewni teraz 130 KM mocy wobec 116 KM w bazowej wersji. Wzrost momentu obrotowego też jest solidny, bo aż o 30 proc. ze 141 Nm do 185 Nm! Wzmocnienie przekłada się nie tylko na przyspieszenie, ale i na lepszą elastyczność auta, co szczególnie ważne w trakcie wyprzedzania.

Nowa Toyota Yaris Hybrid 130 / Toyota
Reklama

Yaris Hybrid 130 jest wyraźnie bardziej dynamiczny. Od 0 do 100 km/h rozpędza się o pół sekundy szybciej w 9,2 s. Zryw od 80 do 120 km/h trwa 7,5 s zamiast 8,1 s. Poza tym, w tego rodzaju aucie ważniejsze jest częstsze korzystnie z energii akumulatora w ruchu miejskim, czyli środowisku naturalnym hybrydy. To przekłada się na niskie spalanie – 130-konna Toyota ma zużywać 3,9-4,3 l benzyny na 100 km. Do wyniku swoje trzy grosze dokłada nowy układ Predictive State of Charge Control (znany z Lexusa NX), który podczas jazdy ze wzniesienia lub w korku wykorzystuje dane z nawigacji, by dopasować naładowanie baterii do trasy czy natężenia ruchu.

Toyota Yaris 2024 / Toyota

Nowa Toyota Yaris i zmiany we wnętrzu

W kabinie wita przeprojektowany kokpit. Yaris zyskał nowe cyfrowe zegary zamiast osobnych wskaźników zamkniętych w tubach pod małym daszkiem. Bazowa wersja Comfort to 7-calowy wyświetlacz, 12,3-calowy trafi do wyższych odmian. Zniknęła też półka pod środkowym nawiewem. Tak powstało miejsce na większy ekran stacji multimedialnej – może być 9- lub 10,5-calowy. Drugi zaskakuje jakością prezentowanej grafiki i szybką reakcją. System obsługuje nawigację w chmurze (wskazówki w czasie rzeczywistym) czy sterowanie głosowe. Wystarczy powiedzieć np. "Hej Toyota, jest mi zimno" i wzrośnie temperatura w układzie klimatyzacji. Cyfrowy kluczyk to kolejna gratka – nowy Yaris jest pierwszym autem Toyoty z takim udogodnieniem. Dodatek w aplikacji MyT daje dostęp do auta aż pięciu osobom. Pozwoli otworzyć lub zamknąć drzwi, a także uruchomić samochód bez wyjmowania telefonu z kieszeni lub torebki.

Toyota Yaris 2024 / Toyota

Nowa Toyota Yaris z lepszym tempomatem. Jakie wyposażenie?

Nowa Toyota Yaris jest też na czasie pod względem bezpieczeństwa. Adaptacyjny tempomat działa płynniej i bardziej naturalnie, stąd np. wytracanie prędkości jest łagodniejsze, gdy przed maskę wciśnie się inne auto. Kierowca może też ustawić większy dystans od poprzedzającego pojazdu. Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu wykrywa czy kierowca próbuje ominąć przeszkodę czy inny pojazd i wstrzymuje ostrzeżenia. Rozpoznawanie znaków drogowych współpracuje z tempomatem i potrafi dostosować prędkość auta do odczytanego limitu.

Asystent bezpiecznego wysiadania ostrzeże o nadjeżdżającym rowerzyście lub aucie jeśli kierowca lub pasażer spróbują otworzyć drzwi. Yaris 2024 pozwoli także na bezprzewodową aktualizację pokładowego oprogramowania (w trybie OTA; over the air). Dzięki temu nawet po 5 latach funkcjonalność jego systemów bezpieczeństwa będzie lepsza niż na początku. Ciągle udoskonalanie softu pozwoli na przykład uruchamiać nowe elementy wyposażenia.

Toyota Yaris Premiere Edition 2024 / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Nowy układ Emergency Driving Stop System pomoże, gdy kierowca zasłabnie. Jeśli system wykryje, że przez określony czas prowadzący nie wykonał żadnego ruchu kierownicą, nie dotykał hamulca i pedału przyspieszenia, włączy ostrzeżenie dźwiękowe. Jeśli nadal nie będzie reakcji, auto zatrzyma się, włączy światła awaryjne i odblokuje drzwi.

Nowa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition

Wraz z debiutem odmłodzonego Yarisa na rynek wchodzi wersja specjalna Premiere Edition. Wyróżnia ją nowy lakier Neptune Blue połączony z czarnym dachem i 17-calowymi felgami. To zestawienie niebawem może stać się hitem na polskich drogach. Yaris Premiere Edition jest też dostępny w innych dwukolorowych wariantach z czarnym dachem i lakierami Platinum Pearl White oraz Shimmering Silver. Wersje Comfort oraz Style zyskały pięcioramienne felgi aluminiowe ze srebrnym lub maszynowym wykończeniem.

Toyota Yaris 2024 / Toyota

Ile kosztuje nowa Toyota Yaris? Model z silnikiem 1.5 jest najtańszy

Nowa Toyota Yaris jest dostępna w sześciu wersjach. Najtańszy model z trzycylindrowym silnikiem 1.5/125 KM w odmianie Active kosztuje obecnie od 84 900 zł, hybryda 1.5/116 KM od 92 500 zł. Na liście wyposażenia jest m.in. czarna materiałowa tapicerka, system multimedialny Toyota Touch z 9-calowym ekranem dotykowym, kamera cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi, asystent utrzymania pasa ruchu, tempomat adaptacyjny, system wykrywania zmęczenia kierowcy, układ rozpoznawania znaków drogowych.

Toyota Yaris w wersji Comfort - hybryda lub silnik benzynowy 1.5 do wyboru

Nowa Toyota Yaris 1.5/125 KM w wersji Comfort kosztuje od 87 900 zł (hybryda 1.5 o mocy 116 KM od 95 400 zł). Wyposażenie to: 15-calowe alufelgi z oponami 185/65 R15, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, światła przeciwmgielne, trójramienna kierownica obszyta skórą, gałka dźwigni zmiany biegów obszyta skórą, manualna regulacja wysokości fotela pasażera z przodu, elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy.

Toyota Yaris Premiere Edition 2024 / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Toyota Yaris Hybrid w wersji Style kosztuje od 103 300 zł

Yaris 1.5/125 KM w wersji Style to wydatek od 95 900 zł, z kolei hybryda 1.5 o mocy 116 KM kosztuje od 103 300 zł. Taki samochód jest lepszy o 16-calowe alufelgi z oponami 195/55 R16 i światła przeciwmgielne w technologii LED. W kabinie czarna materiałowa tapicerka z szarymi wstawkami, stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej, podgrzewane fotele kierowcy i pasażera, przyciemniane szyby tylne oraz przednie i tylne czujniki parkowania.

Nowa Toyota Yaris Executive tylko jako hybryda 116 KM

Nowy Yaris w wersji Executive jest dostępny wyłącznie ze 116-konną hybrydą. Taki samochód kosztuje od 112 200 zł. Wyposażenie obejmuje: 17-calowe alufelgi z oponami 205/45 R17, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, podwójną podłogę bagażnika, cyfrowy kokpit o przekątnej 12,3 cala, system multimedialny Toyota Smart ConnectR z 10,5-calowym ekranem dotykowym i czarną tapicerkę materiałową ze skórzanymi wstawkami. Auto można wzbogacić o pakiet VIP i Bi-tone.

Toyota Yaris 2024 / Toyota

Ile kosztuje nowa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition?

Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition występuje wyłącznie z nową 130-konną hybrydą. Taki samochód kosztuje od 118 000 zł. Wyposażenie obejmuje m.in. wyświetlacz projekcyjny HUD na przedniej szybie, automatyczną klimatyzację dwustrefową z filtrem Nanoe-X, 12,3-calowe cyfrowe zegary, 10,5-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect z inteligentnym asystentem głosowym, nawigacją online i 4-letnią bezpłatną transmisją danych. Dodatkowo do wersji Premiere Edition można zamówić dach panoramiczny z ręcznie sterowaną roletą (Pakiet Skyview) oraz system Premium Audio JBL z ośmioma głośnikami.

Toyota Yaris Hybrid 130 GR Sport kosztuje od 119 000 zł

Najdroższa w gamie Toyota Yaris Hybrid 130 w wersji GR Sport (foto niżej) kosztuje od 119 000 zł. Wyposażenie seryjne obejmuje: 18-calowe alufelgi z oponami 215/40 R18, ostrzej wystylizowane zderzaki, czarny dach, osłonę chodnicy z logo GR Sport, cyfrowy kluczyk i tapicerkę z ekologicznego zamszu Ultrasuede ze skórzanymi boczkami i czerwonymi ściegami. Z opcji można dołożyć pakiet VIP i pakiet Skyview.

Toyota Yaris 2024 / Toyota

Nowa Toyota Yaris hitem. Już 140 tys. Polaków nie może spać

Nowy Yaris Hybrid 130 przez sześć dni był gwiazdą pokazów w salonach Toyoty w całej Polsce. Samochód podziwiało ponad 140 tys. osób, nie obyło się bez testów 130-konnej hybrydy. Sprzedało się też 200 szt. tego auta. Przedstawiciele japońskiej marki podkreślają, że to najwyższa od lat frekwencja na wydarzeniu z okazji premiery auta Toyoty.

Nowa Toyota Yaris 2024 - ceny i wersje wyposażenia

Toyota Yaris 2024 Active Comfort Style Executive Premiere Edition GR Sport
1.5 Dynamic Force 125 KM 6 M/T 84 900 zł 87 900 95 900 - - -
1.5 Dynamic Force 125 KM Multidrive S - 93 900 101 900 - - -
1.5 Hybrid Dynamic Force 116 KM e-CVT 92 500 95 400 103 300 112 900 - -
1.5 Hybrid Dynamic Force 130 KM e-CVT - - - - 118 000 119 000
Toyota Yaris Premiere Edition 2024 / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Nowa Toyota Yaris - dane techniczne, dwie hybrydy, wymiary

Napęd HYBRID 115 HYBRID 130
Typ 3-cylindrowy, rzędowy
Mechanizm zaworów DOHC, 12-zaworowy z VVT-IE i VVT-i
Wtrysk paliwa Bezpośredni, wielopunktowy
Pojemność (cm3) 1490 1490
Łączna moc KM/kW 116 / 85 130 / 96
Maks. moment obrotowy Nm 141 185
Moc silnika kW/obr/min 68 / 5500 68 / 5500
Maks. moment obrotowy silnika Nm/obr/min 120 / 3600-4800 120 / 3600-4800
Toyota Yaris 2024 / Toyota
Napęd hybrydowy HYBRID 115 HYBRID 130
Bateria Litowo-jonowa
Liczba ogniw 48
Napięcie nominalne V 177,6
Pojemność baterii Ah 4,3
Typ przedniego silnika elektrycznego Silnik z magnesami trwałymi
Napięcie nominalne V 580
Moc maks. KM/kW 80/59 83/62
Maks. moment obrotowy Nm 141 185
Osiągi HYBRID 115 HYBRID 130
Prędkość maks. km/h 175 175
Przyspieszenie 0-100 km/h s 9,7 9,2
Zużycie paliwa HYBRID 115 HYBRID 130
Średnio wg WLTP l/100 km 3,8-4,9 3,9-4,3
Pojemność zbiornika paliwa 36
Podwozie
Przednie zawieszenie Kolumny MacPhersona
Tylne zawieszenie Belka skrętna
Układ kierowniczy Rack&Pinion
Maksymalny zakres 1,73 obrotu
Promień zawracania (kół) m 4,9
Promień zawracania(obrysu nadwozia) m 5,2
Hamulce
Przód Tarcze wentylowane, 1-tłoczkowe zaciski
Tył Tarcze, 1-tłoczkowe zaciski
Rozmiar opon 205/65 R16, 215/55 R17, 215/50 R18
Wymiary zewnętrzne
Długość mm 3940
Szerokość mm 1745
Wysokość mm 1500
Rozstaw kół przednich mm 1521 – 1531
Rozstaw kół tylnych mm 1518 – 1528
Rozstaw osi mm 2560
Przedni zwis mm 790
Tylny zwis mm 590
Toyota Yaris 2024 / Toyota