- Nowa Toyota Yaris debiutuje w Polsce. Teraz dwie hybrydy do wyboru
- Nowa 130-konna hybryda pod maską Yarisa. Jakie zużycie paliwa?
- Nowa Toyota Yaris i zmiany we wnętrzu
- Nowa Toyota Yaris z lepszym tempomatem. Jakie wyposażenie?
- Nowa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition wjeżdża na rynek
Nowa Toyota Yaris debiutuje w Polsce. Teraz dwie hybrydy do wyboru
Toyota Yaris to najpopularniejszy w Polsce samochód segmentu B (zdobył ponad 27 proc. udziału klasie aut miejskich) i jeden z kluczowych modeli producenta w obronie dominującej pozycji na rynku. Stąd do gry wjeżdża nowa odsłona japońskiego hitu.
Yaris Hybrid 130 dostał nową przekładnię, mocniejszy o 3 kW silnik elektryczny (wzrost do 62 kW) oraz nowe oprogramowanie układu sterowania mocą. To komponenty zaszczepione z hybrydy 5. generacji. Toyota nie rezygnuje jednak z tańszej 116-konnej wersji napędu hybrydowego. Ale po kolei…
Nowa 130-konna hybryda pod maską Yarisa. Jakie zużycie paliwa?
Nowa hybryda 1.5 zapewni teraz 130 KM mocy wobec 116 KM w bazowej wersji. Wzrost momentu obrotowego też jest solidny, bo aż o 30 proc. ze 141 Nm do 185 Nm! Wzmocnienie przekłada się nie tylko na przyspieszenie, ale i na lepszą elastyczność auta, co szczególnie ważne w trakcie wyprzedzania.
Yaris Hybrid 130 jest wyraźnie bardziej dynamiczny. Od 0 do 100 km/h rozpędza się o pół sekundy szybciej w 9,2 s. Zryw od 80 do 120 km/h trwa 7,5 s zamiast 8,1 s. Poza tym, w tego rodzaju aucie ważniejsze jest częstsze korzystnie z energii akumulatora w ruchu miejskim, czyli środowisku naturalnym hybrydy. To przekłada się na niskie spalanie – 130-konna Toyota ma zużywać 3,9-4,3 l benzyny na 100 km. Do wyniku swoje trzy grosze dokłada nowy układ Predictive State of Charge Control (znany z Lexusa NX), który podczas jazdy ze wzniesienia lub w korku wykorzystuje dane z nawigacji, by dopasować naładowanie baterii do trasy czy natężenia ruchu.
Nowa Toyota Yaris i zmiany we wnętrzu
W kabinie przeprojektowany kokpit. Yaris zyskał nowe cyfrowe zegary zamiast osobnych wskaźników zamkniętych w tubach pod małym daszkiem. Bazowa wersja Comfort to 7-calowy wyświetlacz, 12,3-calowy przewidziano do wyższych odmian. Zniknęła też półka pod środkowym nawiewem. Tak powstało miejsce na większy ekran stacji multimedialnej – może być 9- lub 10,5-calowy.
Drugi zaskakuje jakością prezentowanej grafiki i szybką reakcją. System obsługuje nawigację w chmurze (wskazówki w czasie rzeczywistym) czy sterowanie głosowe. Wystarczy powiedzieć np. "Hej Toyota, jest mi zimno" i wzrośnie temperatura w układzie klimatyzacji. Cyfrowy kluczyk to kolejna gratka – nowy Yaris jest pierwszym autem Toyoty z takim udogodnieniem. Dodatek w aplikacji MyT daje dostęp do auta aż pięciu osobom. Pozwoli otworzyć lub zamknąć drzwi, a także uruchomić samochód bez wyjmowania telefonu z kieszeni lub torebki.
Nowa Toyota Yaris z lepszym tempomatem. Jakie wyposażenie?
Nowa Toyota Yaris jest też na czasie pod względem bezpieczeństwa. Asystent bezpiecznego wysiadania ostrzeże o nadjeżdżającym rowerzyście lub aucie jeśli kierowca lub pasażer spróbują otworzyć drzwi. Przewidziano również bezprzewodową aktualizację pokładowego oprogramowania (w trybie OTA; over the air). Dzięki temu nawet po 5 latach funkcjonalność jego systemów bezpieczeństwa będzie lepsza niż na początku. Ciągle udoskonalanie softu pozwoli na przykład uruchamiać nowe elementy wyposażenia.
Adaptacyjny tempomat działa płynniej i bardziej naturalnie, stąd np. wytracanie prędkości jest łagodniejsze, gdy przed maskę wciśnie się inne auto. Kierowca może też ustawić większy dystans od poprzedzającego pojazdu. Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu wykrywa czy kierowca próbuje ominąć przeszkodę czy inny pojazd i wstrzymuje ostrzeżenia. Rozpoznawanie znaków drogowych współpracuje z tempomatem i potrafi dostosować prędkość auta do odczytanego limitu.
Nowy układ Emergency Driving Stop System pomoże, gdy kierowca zasłabnie. Jeśli system wykryje, że przez określony czas prowadzący nie wykonał żadnego ruchu kierownicą, nie dotykał hamulca i pedału przyspieszenia, włączy ostrzeżenie dźwiękowe. Jeśli nadal nie będzie reakcji, auto zatrzyma się, włączy światła awaryjne i odblokuje drzwi.
Nowa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition wjeżdża na rynek
Wraz z debiutem odmłodzonego Yarisa na rynek wchodzi wersja specjalna Premiere Edition. Wyróżnia ją nowy lakier Neptune Blue połączony z czarnym dachem i 17-calowymi felgami.
Yaris Premiere Edition jest też dostępny w innych dwukolorowych wariantach z czarnym dachem i lakierami Platinum Pearl White oraz Shimmering Silver. Wersje Comfort oraz Style zyskały pięcioramienne felgi aluminiowe ze srebrnym lub maszynowym wykończeniem.
Ile kosztuje nowa Toyota Yaris? Japończycy tną ceny. Oto najtańsza hybryda
Nowa Toyota Yaris jest dostępna w sześciu wersjach. Bazowy model z trzycylindrowym silnikiem 1.5/125 KM w odmianie Active to obecnie wydatek od 84 900 zł. Podstawowa Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic Force 116 KM e-CVT kosztuje od 92 500 zł, czyli o 7400 zł mniej wobec ceny katalogowej. Tym samym to najtańsza hybryda japońskiej marki.
Na liście wyposażenia jest m.in. czarna materiałowa tapicerka, system multimedialny Toyota Touch z 9-calowym ekranem dotykowym, kamera cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi, asystent utrzymania pasa ruchu, tempomat adaptacyjny, system wykrywania zmęczenia kierowcy, układ rozpoznawania znaków drogowych.
Nowa Toyota Yaris hybrid tańsza o 7500 zł
Nowa Toyota Yaris w wersji Comfort z hybrydą 1.5/116 KM jest o 7,5 tys. zł tańsza i kosztuje od 95 400 zł (silnik 1.5/125 KM wymaga od 87 900 zł. Z kolei. Wyposażenie to: 15-calowe alufelgi z oponami 185/65 R15, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, światła przeciwmgielne, trójramienna kierownica obszyta skórą, gałka dźwigni zmiany biegów obszyta skórą, manualna regulacja wysokości fotela pasażera z przodu, elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy.
Toyota Yaris 1.5 Hybrid w wersji Style kosztuje o 7,6 tys. zł mniej
Yaris 1.5/125 KM w wersji Style to wydatek od 95 900 zł, z kolei hybryda 1.5 o mocy 116 KM kosztuje od 103 300 zł (to o 7600 zł mniej wobec regularnego cennika). Taki samochód jest lepszy o 16-calowe alufelgi z oponami 195/55 R16 i światła przeciwmgielne w technologii LED. W kabinie czarna materiałowa tapicerka z szarymi wstawkami, stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej, podgrzewane fotele kierowcy i pasażera, przyciemniane szyby tylne oraz przednie i tylne czujniki parkowania.
Nowa Toyota Yaris Executive tylko jako hybryda 116 KM
Nowy Yaris w wersji Executive jest dostępny wyłącznie ze 116-konną hybrydą. Taki samochód kosztuje od 112 200 zł (taniej o 7700 zł). Wyposażenie obejmuje: 17-calowe alufelgi z oponami 205/45 R17, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, podwójną podłogę bagażnika, cyfrowy kokpit o przekątnej 12,3 cala, system multimedialny Toyota Smart ConnectR z 10,5-calowym ekranem dotykowym i czarną tapicerkę materiałową ze skórzanymi wstawkami. Auto można wzbogacić o pakiet VIP i Bi-tone.
Ile kosztuje nowa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition?
Nowa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition występuje wyłącznie z nową 130-konną hybrydą. Taki samochód kosztuje o 7700 zł taniej - cena startuje od 118 000 zł.
Wyposażenie obejmuje m.in. wyświetlacz projekcyjny HUD na przedniej szybie, automatyczną klimatyzację dwustrefową z filtrem Nanoe-X, 12,3-calowe cyfrowe zegary, 10,5-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect z inteligentnym asystentem głosowym, nawigacją online i 4-letnią bezpłatną transmisją danych. Dodatkowo do wersji Premiere Edition można zamówić dach panoramiczny z ręcznie sterowaną roletą (Pakiet Skyview) oraz system Premium Audio JBL z ośmioma głośnikami.
Toyota Yaris Hybrid 130 GR Sport z najwyższym rabatem
Najwyższy rabat, bo aż 10 900 zł przysługuje w przypadku Toyoty Yaris Hybrid 130 w wersji GR Sport (foto niżej). Taki samochód kosztuje od 119 000 zł.
Wyposażenie seryjne obejmuje: 18-calowe alufelgi z oponami 215/40 R18, ostrzej wystylizowane zderzaki, czarny dach, osłonę chodnicy z logo GR Sport, cyfrowy kluczyk i tapicerkę z ekologicznego zamszu Ultrasuede ze skórzanymi boczkami i czerwonymi ściegami. Z opcji można dołożyć pakiet VIP i pakiet Skyview.
Nowa Toyota Yaris hitem. Już 140 tys. Polaków nie może spać
Nowy Yaris Hybrid 130 przez sześć dni był gwiazdą pokazów w salonach Toyoty w całej Polsce. Samochód podziwiało ponad 140 tys. osób, nie obyło się bez testów 130-konnej hybrydy. Sprzedało się też 200 szt. tego auta. Przedstawiciele japońskiej marki podkreślają, że to najwyższa od lat frekwencja na wydarzeniu z okazji premiery auta Toyoty.
Nowa Toyota Yaris 2024 - ceny i wersje wyposażenia
Toyota Yaris 2024 | Active | Comfort | Style | Executive | Premiere Edition | GR Sport |
1.5 Dynamic Force 125 KM 6 M/T | 84 900 zł | 87 900 | 95 900 | - | - | - |
1.5 Dynamic Force 125 KM Multidrive S | - | 93 900 | 101 900 | - | - | - |
1.5 Hybrid Dynamic Force 116 KM e-CVT | 92 500 | 95 400 | 103 300 | 112 900 | - | - |
1.5 Hybrid Dynamic Force 130 KM e-CVT | - | - | - | - | 118 000 | 119 000 |
Nowa Toyota Yaris - dane techniczne, dwie hybrydy, wymiary
Napęd | HYBRID 115 | HYBRID 130 | |
Typ | 3-cylindrowy, rzędowy | ||
Mechanizm zaworów | DOHC, 12-zaworowy z VVT-IE i VVT-i | ||
Wtrysk paliwa | Bezpośredni, wielopunktowy | ||
Pojemność (cm3) | 1490 | 1490 | |
Łączna moc | KM/kW | 116 / 85 | 130 / 96 |
Maks. moment obrotowy | Nm | 141 | 185 |
Moc silnika | kW/obr/min | 68 / 5500 | 68 / 5500 |
Maks. moment obrotowy silnika | Nm/obr/min | 120 / 3600-4800 | 120 / 3600-4800 |
Napęd hybrydowy | HYBRID 115 | HYBRID 130 | |
Bateria | Litowo-jonowa | ||
Liczba ogniw | 48 | ||
Napięcie nominalne | V | 177,6 | |
Pojemność baterii | Ah | 4,3 | |
Typ przedniego silnika elektrycznego | Silnik z magnesami trwałymi | ||
Napięcie nominalne | V | 580 | |
Moc maks. | KM/kW | 80/59 | 83/62 |
Maks. moment obrotowy | Nm | 141 | 185 |
Osiągi | HYBRID 115 | HYBRID 130 | |
Prędkość maks. | km/h | 175 | 175 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 9,7 | 9,2 |
Zużycie paliwa | HYBRID 115 | HYBRID 130 | |
Średnio wg WLTP | l/100 km | 3,8-4,9 | 3,9-4,3 |
Pojemność zbiornika paliwa | 36 |
Podwozie | ||
Przednie zawieszenie | Kolumny MacPhersona | |
Tylne zawieszenie | Belka skrętna | |
Układ kierowniczy | Rack&Pinion | |
Maksymalny zakres | 1,73 obrotu | |
Promień zawracania (kół) | m | 4,9 |
Promień zawracania(obrysu nadwozia) | m | 5,2 |
Hamulce | ||
Przód | Tarcze wentylowane, 1-tłoczkowe zaciski | |
Tył | Tarcze, 1-tłoczkowe zaciski | |
Rozmiar opon | 205/65 R16, 215/55 R17, 215/50 R18 |
Wymiary zewnętrzne | ||
Długość | mm | 3940 |
Szerokość | mm | 1745 |
Wysokość | mm | 1500 |
Rozstaw kół przednich | mm | 1521 – 1531 |
Rozstaw kół tylnych | mm | 1518 – 1528 |
Rozstaw osi | mm | 2560 |
Przedni zwis | mm | 790 |
Tylny zwis | mm | 590 |