CUPRA do tej pory wypuściła na drogi 200 tys. samochodów, a jej obroty wzrosły z 430 mln euro w 2018 roku, do prawie 2,2 mld euro w 2021 roku. Teraz hiszpański producent zamierza podwoić sprzedaż, obroty i globalną sieć dilerów.

Reklama

– Naszym celem jest, aby do 2025 roku dostarczać 500 tys. samochodów rocznie, kontynuować międzynarodową ekspansję, a także wejść w nowe segmenty – ogłosił Wayne Griffiths, dyrektor generalny marki CUPRA.

CUPRA Terramar, to pierwszy SUV z hybrydą plug-in

CUPRA Terramar zadebiutuje w 2024 roku. Efektownie wystylizowany SUV będzie miał 4,5 m długości. Pod długą maskę dostanie silniki konwencjonalne oraz hybrydę plug-in nowej generacji, która ma zapewnić około 100 km zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym. Samochód będzie produkowany na Węgrzech w fabryce Audi w Gyor.

Reklama
CUPRA Tavascan, Terramar i UrbanRebel / CUPRA
Reklama

To w Terramar rozpoczęła się historia marki CUPRA. Nasz nowy sportowy hybrydowy SUV doskonale łączy odważne proporcje z długą, efektowną maską. Samochód został zaprojektowany z myślą o komforcie kierowcy, zapewniając mu wyjątkowe wrażenia i najnowszą technologię. Jesteśmy pewni, że nowy SUV od marki CUPRA wstrząśnie jednym z najbardziej konkurencyjnych segmentów – powiedział Jorge Diez, dyrektor ds. designu marki CUPRA.

CUPRA Terramar / CUPRA

CUPRA Tavascan do produkcji

CUPRA Tavascan z fazy prototypu pokazanego w 2019 roku przechodzi do produkcji. Model oparty na platformie MEB Grupy Volkswagen został zaprojektowany i opracowany w Barcelonie.

SUV coupe - krewniak Volkswagena ID.5 i Skody Enyaq Coupe iV - będzie napędzany dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 306 KM. Samochód pojawi się na rynku w 2024 roku.

CUPRA Tavascan - nazwa nowego modelu pochodzi od wioski położonej w Pirenejach / CUPRA
CUPRA UrbanRebel / CUPRA

CUPRA UrbanRebel, a następnie mała elektryczna Skoda i Volkswagen

W 2025 roku na ulice wyjedzie CUPRA UrbanRebel, czyli miejski samochód elektryczny. Model pokazany w Hiszpanii to jeszcze prototyp, ale w 99 proc. właśnie tak będzie wyglądał model seryjny. Drzwi nie mają klamek, otwiera je aplikacja. W kabinie czeka ekran z cieniutką ramką niczym w nowoczesnych telewizorach i kierownica, która układem przycisków przypomina pad do konsoli PlayStation.

Lekka konstrukcja nowego auta sprawi, że silnik elektryczny o mocy 226 KM rozpędzi auto od 0 do 100 km/h w 6,9 ​​sekundy. Zasięg do 440 km (wersja Range). Na tej samej platformie powstanie też nowa elektryczna Skoda oraz Volkswagen.

– CUPRA UrbanRebel będzie największym projektem dla naszej firmy w nadchodzących latach, ponieważ jest kluczowa dla naszej transformacji jako marki w pełni elektrycznej. Przewodzimy rozwojowi rodziny pojazdów, które będą demokratyzować zrównoważoną mobilność w miastach, dla różnych marek w ramach Grupy Volkswagen – zapowiedział Werner Tietz, wiceprezes ds. badań i rozwoju marki CUPRA.

CUPRA UrbanRebel i cena nowego SUV-a?

Wcześniej szef hiszpańskiej marki ujawnił, że nowy miejski samochód elektryczny gabarytami będzie zbliżony do 4-metrowego spalinowego modelu Arona. Cenę zapowiedział na poziomie 20-25 tys. euro. (od ok. 91 tys. zł).

CUPRA zapowiedziała również, że do 2025 odświeży obecną gamę modelową. Leon, Formentor i elektryczny Born przejdą modernizację.

Trwa ładowanie wpisu

CUPRA UrbanRebel / CUPRA
CUPRA UrbanRebel / CUPRA
CUPRA UrbanRebel / CUPRA
CUPRA UrbanRebel / CUPRA
CUPRA UrbanRebel / CUPRA
CUPRA UrbanRebel / CUPRA
CUPRA UrbanRebel / CUPRA