Koniec jazdy na światłach w dzień przez cały rok? Pismo jest już u ministra

| Aktualizacja:

Jazda na światłach mijania w dzień przez cały rok przestanie być obowiązkowa? To nie jest żart. Takiej rewolucji chcą posłowie, którzy w tej sprawie napisali do ministra infrastruktury. Powołują się na badania.

wróć do artykułu
  • ~kierowca
    (2019-08-01 19:55)
    Totalna głupota. Często są takie warunki, że tylko samochód z włączonymi światłami mijania (ale nie z nie budżetowymi ledowymi samoróbkami ) widać z daleka . Ci co są przeciw takim światłom jeżdżą chyba tylko w niedzielę .
  • ~zadowolony
    (2019-08-01 19:38)
    I bardzo dobrze. Przynajmniej w dzień oczy odpoczną od oślepiania przez źle ustawione światła.
  • ~╲╱.├─┤
    (2019-08-01 19:59)
    Madra decyzja, jazda na swiatlach moze nawet powodowac obnizenie bezpeiczenstwa (adaptacja kierowcow, ignorowanie wszystkiego co nie ma swiatel)
  • ~prawda
    (2019-08-02 00:23)
    Zabrać dowody wszystkim januszom z ich ledzikami za 5 zł z biedronki ,patologia drogowa.
  • ~dnc
    (2019-08-01 20:00)
    Ten przepis miałby sens gdybyśmy mieszkali gdzieś na północy Europye, gdzie zima długa, noce długie, a dni mżyste i zachmurzone. Dlatego udało by się obronić nakaz jazdy w okresie jesienno-zimowym. Ale w dzień, w czerwcu, czy w lipcu jazda na światłach nic nie zmienia. Spalamy sporo dodatkowego paliwa, zużywając żarówki. A nie każde auto ma światła do jazdy dziennej. Zaś ci co mają, to różnie z jakością świecenia bywa. Kiedy wprowadzony kilka lat temu ten przepis, też było głośno o tym, że to nic nie zmienia. Jednak ktoś nie wiem, kto, na siłę przepchnął go. Dużo jeżdże po drogach jednojezdniowych, ale też dwujezdniowych. I w tym drugim wypadku te światła nic nie dają. W tym drugim zaś wydaje sie, że ciut lepiej widać z daleka, że ktoś jedzie. Ale tylko jeśli odstęp pomiędzy autami jest spory. Jeśli nie jest to przy słonecznym dniu niewiele zmienia. Po ilości wypadków w dzień widać, że wprowadzenie tych przepisów nic nie zmieniło w zmniejszeniu wypadków. Więcej dało wybudowanie lepszych dróg, gdzie oddzielono ruch lokalny, pieszy i rowerowy do samochodowego. Więcej dało pobudowanie obwodnic miast i wyprowadzeniu ruchu tranzytowego z centrów miast. Dlatego zastanawiam się, czy ten przepis nie był dany na zasadzie. "Bo inni mają, więc my też będziemy mieli". A czy to ma sens? Rządzących nie interesuje bezpieczeństwo kierowców. Liczy się.. kasa z mandatów i statystyki wypadków. A najprościej postawić policjanta z suszarką niż tak wybudować drogę tak by zabezpieczyć wszystkich użytkowników.
  • ~qwerty
    (2019-08-02 00:46)
    Kiedyś byłem przeciwnikiem świateł, teraz jestem gorącym zwolennikiem. Bycie potrąconym (będąc pieszym) przez samochód, którego nie zauważyłem przez to, że miał brak oświetlenia porządnie mną wstrząsnęło. Auto z włączonymi światłami widać z daleka.
  • ~y
    (2019-08-01 18:13)
    Posłowie Paweł Szramka, Paweł Skutecki i Maciej Masłowski - co tym "uczonym" wpadło do głowy?. Nie mają się czymś innym zająć?. Kukiz tonie a oni bawią się. Nadzieja w tym że to ich ostatnie podrygi w sejmie!
  • ~mj1950
    (2019-08-01 20:55)
    w 1991 roku na drogach był mały ruch,dzisiaj 3 osobowa rodzina ma 3 auta.W 1991 roku uliczki na osiedlach były puste.Wjedz na osiedle dzisiaj i zaparkuj.Porownywanie disiejszego dnia z 1991 rokiem nie ma żadnych podstaw.O ktorej godzinie włączać swiatła- o zmierzchu? Jedeń widzi lepiej drugi gorzej.Zmierzch to pojęcie względne,Jak byłem młodszy to mogłem gazetę czytać przy Księżycu.Zostawił bym światła w spokoju, komu one przeszkadzają
  • ~Pawełek
    (2019-08-01 22:24)
    Nakaz wlaczania świateł w dzień jest od 2007 roku. Nie wiem skąd autor wytrzasną ten 1991 rok.
  • ~intervojager
    (2019-08-01 23:02)
    W terenie zabudowanym konieczne i tu nie chodzi o pieszych, ale kierowców włączających się do ruchu no i bezpieczeństwo pod czas wyprzedzania.
  • ~Nickiewicz
    (2019-08-02 10:56)
    Slepym, ktorzy nie widza w dzien nie nalezy dawac prawa jazdy. A teraz policzmy krotko - swiatla mijania to takze swiatla z tylu i wewnatrz samochodu (wskazniki) - policzmy ze to tylko 100 Watow. Zalozmy ze po drogach w samej Polsce porusza sie w dzien milion samochodow. Czyli w d..pe idzie 100 Megawatow przez powiedzmy 10 godzin, czyli jedna gigawatogodzina - przeliczcie to sobie drodzy ekolodzy chocby na CO2. A tezaz mozemy zaczac dyskutowac o calej Europie. :-)
  • ~WErd
    (2019-08-02 01:09)
    Jest wiele za by używać światła mijania cały rok podczas dnia tak z przodu jak i z tyłu samochodu. Nie tylko kraje skandynawskie mają problemy. W Polsce mamy: 1) szary dzień, ciężkie ołowiane chmury, 2) obniżona przejrzystość powietrza - deszcz, mgła, dymy fabryczne, spalanie trawy itp., 3) samopoczucie człowieka odbiegające od rześkości, dobrej uwagi, 4) samopoczucie człowieka za względu na wiek, chorobę, 5) szarość asfaltu i często ciemne lakiery karoserii - trudno się odróżniają bez świateł, 6) gdy oślepia nas słońce samochód ze światłami jest lepiej widoczny. O wypadku często decyduje ułamek sekundy, a czas reakcji człowieka plus urządzeń samochodu to około 1 sekunda. Słabo widoczny samochód wydłuża ten czas i o wypadek nie trudno (biegły sądowy wypadkowości)
  • ~^§^
    (2019-08-04 23:01)
    Prosta zasada: światła włączone = samochód w ruchu. Znów wróci plaga kierowców oceniających „zmierzch” wedle widzi-misię: «po co włączać — przecież ja widzę». Nowelizacja do kosza!
  • ~a-go
    (2019-08-02 22:04)
    Na jakie badania się powołują? Kto ich badał? Psychiatra? Pragną udowodnić, ze samochód ze światłami nie jest lepiej widoczny?
  • ~Elektrownia na Benzynę.
    (2019-08-02 06:49)
    Nareszcie Polak mądry po szkodzie. Większość aut nie posiada świateł do jazdy dziennej, na 100 kilometrów to niespełna litra benzyny stracone. A licząc w kraju to wielka elektrownia na benzynę.
  • ~ksieciunio
    (2019-08-02 09:42)
    ślepy samochodu ze światłami nie widzi a pieszego albo rowerzystę bez świateł ma zobaczyć, to albo wszyscy na jezdni powinni być oświetleni albo nikt,poza tym 22 005 578 osobówek w Polsce po 0,2l na setkę to policzcie sobie sami
  • ~Sc
    (2019-08-02 13:45)
    Jestem wielka zwolenniczka włączania świateł w ciągu dnia. W sytuacji gdy np musimy opierać się na widoku z lustra, lub gdy widoczność częściowo zasłaniają np drzewa, samochody z włączonymi światłami są dużo bardziej widoczne. O sytuacjach gdy lustro zaparuje już nie wspomnę.
  • ~Leon Z
    (2019-08-02 22:16)
    NARESZCIE! Światła w dzień to kompletny nonsens. Austriacy dawno to odkryli, ale Polandczycy jak zawsze 100 lat za Murzy... przepraszam, Afrykańczykami.
  • ~Kierowca
    (2019-08-02 12:24)
    Jestem za jazda na światłach!!!
  • ~Heniek
    (2019-08-02 13:26)
    Światła w dzień to zaśmiecanie krajobrazu.

Może zainteresować Cię też: