Salon odbywa się co dwa lata. Podczas tegorocznego zaplanowano 23 premiery światowe, 21 - europejskich i 85 - rosyjskich. Prezentację zorganizowano na terenie centrum wystawienniczego Crocus Expo. Organizatorzy prognozują, że salon, który potrwa do 9 września, odwiedzi ponad milion miłośników samochodów.

Reklama

Według rosyjskich mediów, m.in. agencji RIA-Nowosti i telewizji Kanał 1, jednym z wydarzeń wystawy jest światowa premiera Opla Astry w wersji sedan. To czterodrzwiowe auto jest produkowane w fabryce niemieckiego koncernu w Gliwicach.

Opel po raz pierwszy zdecydował się na zorganizowanie światowej premiery swojego samochodu w Rosji. Kraj ten ma dla koncernu ogromne znaczenie - jest dla niego drugim, po Niemczech, największym rynkiem zbytu. W 2011 roku sprzedał on w Federacji Rosyjskiej 70 tys. pojazdów. Astra cieszy się tam największą popularnością spośród wszystkich modeli Opla.

Wśród wydarzeń wystawy media w Rosji wymieniają też światowe premiery różnych modeli Mazdy, Mercedesa, BMW, Audi, Bentleya, Renault i Nissana.

Rosja jest najdynamiczniej rosnącym rynkiem samochodowym w Europie i jednym z najszybciej rozwijających się rynków na świecie. W 2011 roku w Federacji Rosyjskiej sprzedano 2,48 mln nowych samochodów osobowych. Kraj ten wyprzedziły tylko Niemcy, gdzie nabywców znalazło 3 mln aut.

Niektórzy analitycy prognozują, że już w 2013 roku Rosja wyjdzie na pierwsze miejsce. W pierwszym kwartale 2012 roku w FR zarejestrowano 880,5 tys. samochodów, o 18 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Największy udział w rosyjskim rynku należy do fabryki AwtoWAZ i produkowanych przez nią samochodów Łada. Kolejne miejsca zajmują Renault, Kia, Chevrolet i Hyundai. AwtoWAZ pierwsze miejsce zawdzięcza rządowemu programowi stymulującemu utylizację starych samochodów w zamian za zakup nowych na dogodnych warunkach (dopłaty do kredytów). W 2011 roku skorzystało z niego ponad 600 tys. kupujących.