Zmiany, zmiany, zmiany! Model i30 w wersji 3d jest całkiem inny niż wcielenie pięciodrzwiowe. Stał się bardziej agresywny, nawet seksy… Producent liczy, że takim wyglądem zaskarbi sobie młodych kierowców - takich bez rodziny i dzieci.
Hyundai i30 w nowej odmianie nie tylko różni się tyłem. Zupełnie inaczej wygląda twarz auta - styliści zaaplikowali nową atrapę chłodnicy, inny zderzak w który osadzono światła przeciwmgłowe z paseczkiem świateł do jazdy dziennej (wykonane w technice LED).
Silniki? Takie jak w modelu z piątką drzwi. Listę benzynówek otwiera jednostka 1,4/100 KM. Dalej są 1,6/120 KM i 1,6 GDI/125 KM. Najsłabszym sercem w ofercie będzie turbodiesel 1,4 CRDi/90 KM. Silnik 1,6 CRDi kierowca będzie mógł mieć w wersji 110 KM lub 128 KM.
W każdym przypadku napęd na przednie koła przeniesie sześciobiegowa przekładnia manualna. Na życzenie zastąpią ją automatem.
i30 w wersji trzydrzwiowej zadebiutuje pod koniec września w czasie salonu samochodowego w Paryżu. W Polsce powinien pojawić się na początku 2013 roku.
Producent najpewniej obejmie i30 3d programem gwarancyjnym 5-Year Triple Care (5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat opieki technicznej pojazdu i 5 lat assistance).