Philips Rally Argentina, piąta runda tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Świata FIA oraz trzecia w klasyfikacji PWRC, rozegrany zostanie w dniach 26-29 kwietnia. Długa, bo licząca ponad 500 kilometrów trasa poprowadzona w trudnych i zmiennych warunkach terenowych sprawia, że tegoroczny Rajd Argentyny ten uznany został jest za jeden z trudniejszych w całym cyklu WRC.

Reklama

Załoga LOTOS Dynamic Rally Team jest już po trzech dnia zapoznania, w czasie których zawodnicy przejechali ponad 2 tysiące kilometrów po trudnych, krętych szutrowych drogach. Wiele z nich pokrywa się trasą tegorocznego Rajdu Dakar, co świadczy o trudności zadania, jakie stoi przed załogą. Dodatkowym utrudnieniem w trakcie zapoznania była utrzymująca się na większości odcinków gęsta mgła, miejscami ograniczająca widoczność nawet do 10 metrów.

Po zapoznaniu z trasą rajdu wiemy, że organizatorzy przygotowali naprawdę trudną i wymagającą trasę. Będziemy musieli znaleźć złoty środek między szybką jazdą charakterystyczną dla rajdów płaskich z wytrzymałością i doskonałym rozłożeniem sił, czego wymagać będą od nas prawdziwie offroadowe warunki. Dodatkowo organizatorzy spodziewają się deszczu, co niewątpliwie utrudni jazdę. Będziemy musieli przyjąć odpowiednią taktykę, by optymalnie przejechać ten rajd - powiedział Michał Kościuszko.

Rajd Argentyny to rajd szybki i bardzo techniczny, a dodatkowo jeden z najbardziej widowiskowych w całym cyklu WRC. Kibice szczególnie lubią kultowy odcinek El Condor, na którego trasie auta wielokrotnie przejeżdżają przez wodę oraz wyskakują na nierównościach księżycowego krajobrazu.

W czasie zapoznania wysoko nad naszym autem widzieliśmy kondory, co wraz z niesamowitym księżycowym krajobrazem El Kondor zrobiło na nas naprawdę niesamowite wrażenie. Takich miejsc nie ma nigdzie indziej, są bardzo charakterystyczne dla Argentyny. Tak samo, jak dziesiątki tysięcy kibiców, którzy jak co roku na pewno przybędą na trasy - dodał Michał Kościuszko.

Reklama

Dużo odcinków prowadzi przez miękkie piaszczyste drogi, co stwarza trudności kierowcom ze środka i końca stawki, ponieważ pojawiają się głębokie koleiny i kamienie. Dodatkowym utrudnieniem będzie deszcz, ponieważ rajd rozgrywany będzie na początku argentyńskiej jesieni.