Firma EurotaxGlass’s przygotowała zestawienie utraty wartości samochodów kompaktowych dla pięciu państw - Francji, Niemiec, Włoch, Polski i Hiszpanii.
W zestawieniu obok popularnych przedstawicieli marek niemieckich, francuskich i z Japonii, pojawił się nowy kompakt koreańskiego producenta. Wynik? Hyundai i30 nowej generacji utrzyma zdecydowanie wyższą wartość w określonym przedziale czasu i po przejechaniu określonej liczby kilometrów, w porównaniu do swoich największych rywali.
i30 nowej generacji ma być zdecydowanie lepszą inwestycją w porównaniu z głównymi konkurentami dla kierowców niemieckich. Według Eurotaxu wersja samochodu z silnikiem 1,4 Diesel zachowa 46% jego pierwotnej ceny, po trzech latach i 60 000 km, wyprzedzając takich dotychczasowych liderów segmentu, jak: Ford Focus (42%), Peugeot 308 (40%) i Toyota Auris (42 %). Również wersja z 1,4-litrowym silnikiem benzynowym nowego i30 (45%) wyprzedza swoich konkurentów - Ford Focus (42%), Peugeot 308 (37%), Toyota Auris (41%).
Procenty podane przy każdym modelu to wartość rezydualna - liczba mówi nam za jaki procent ceny zapłaconej w salonie będzie można auto sprzedać po 3 latach eksploatacji.
Równie dobre prognozy na korzyść nowego wcielenia i30 Eurotax przewiduje dla Polski i Hiszpanii, uznając go liderem pod względem wartości rezydualnej w segmencie C.
Polska
Wartość rezydualna (%) samochodów kompaktowych na rynku polskim.
Silnik benzynowy
Hyundai i30 - 46 proc.
Ford Focus - 43 proc.
Peugeot 308 - 42 proc.
Toyota Auris - 46 proc.
Silnik Diesla
Hyundai i30 - 47 proc.
Ford Focus - 45 proc.
Peugeot 308 - 43 proc.
Toyota Auris - 49 proc.
Źródło: Eurotax, 36 miesięcy, 60 000km
Wartość rezydualna (%) samochodów kompaktowych na rynku niemieckim.
Silnik benzynowy
Hyundai i30 - 45 proc.
Ford Focus - 42 proc.
Peugeot 308 - 37 proc.
Toyota Auris - 41 proc.
Silnik Diesla
Hyundai i30 - 46 proc.
Ford Focus - 42 proc.
Peugeot 308 - 40 proc.
Toyota Auris - 42 proc.
Źródło: Eurotax, 36 miesięcy, 60 000km
Francja
Wartość rezydualna (%) samochodów kompaktowych na rynku francuskim.
Silnik benzynowy
Hyundai i30 - 43 proc.
Ford Focus - 41 proc.
Peugeot 308 - 40 proc.
Renault Megane - 39 proc.
Silnik Diesla
Hyundai i30 - 46 proc.
Ford Focus - 44 proc.
Peugeot 308 - 42 proc.
Renault Megane - 41 proc.
Źródło: L’Argus, 36 miesięcy, 75 000 km
Włochy
Wartość rezydualna (%) samochodów kompaktowych na rynku włoskim
Silnik benzynowy
Hyundai i30 - 46 proc.
Opel Astra - 46 proc.
Peugeot 308 - 41 proc.
Renault Megane - 45 proc.
Silnik Diesla
Hyundai i30 - 47 proc.
Opel Astra - 45 proc.
Peugeot 308 - 39 proc.
Renault Megane - 42 proc.
Źródło: Quattroruote, 36 miesięcy, 75 000km
Hiszpania
Wartość rezydualna (%) samochodów kompaktowych na rynku hiszpańskim
Silnik benzynowy
Hyundai i30 - 42 proc.
Ford Focus - 42 proc.
Peugeot 308 - 39 proc.
Toyota Auris - 39 proc.
Silnik Diesla
Hyundai i30 - 47 proc.
Ford Focus - 47 proc.
Peugeot 308 - 44 proc.
Toyota Auris - 44 proc.
Źródło: Eurotax, 36 miesięcy, 60 000km
Wyniki badań opublikowały francuska gazeta motoryzacyjna L'argus oraz włoska Quattroruote.