Chevrolet wrzuca wyższy bieg! Oto w całej Polsce do salonów sprzedaży tej marki wjechał model cruze hatchback, czyli 5-drzwiowe, bardziej praktyczne wcielenie najbardziej popularnego auta kompaktowego Chevroleta.

Wszystkie modele cruze w wersji hatchback dostępne będą ze zmienionym na rok modelowy 2012 wnętrzem. Polscy kierowcy dostają do wyboru różne warianty wykończenia i wyposażenia - LS, LT, LT+ i LTZ.

"Wejście na rynek cruze’a w wersji hatchback oznacza większą obecność Chevroleta w bardzo konkurencyjnym segmencie samochodów kompaktowych. W Polsce aż 72 proc. sprzedaży tego segmentu to modele w wersji hatchback. Dzięki temu znacznie zwiększymy naszą konkurencyjność zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i flotowych" - mówi Andrzej Żelazny, dyrektor generalny Chevrolet Poland i dodaje - "Zwiększenie obecności w tej ostatniej grupie jest kluczowe dla każdej liczącej się marki w Polsce."

Pojedynek na tym polu jest trudny. Tu niepodzielnie rządzą opel astra i ford focus. Ten ostatni sprzedaje się w naszym kraju tak dobrze, że w czerwcu wywindował sprzedaż Forda na trzecie miejsce w rankingu. No i nie można zapominać o VW golfie...

Jednak eksperci uważają, że...

Za ile? Co pod maską?


Jednak eksperci uważają, że atutem Chevroleta na rynku jest jego konkurencyjna cena i relatywnie wysoka jakość. Dowodem są liczby po Dacii i Volvo, Chevrolet to trzecia w Polsce marka notująca najbardziej dynamiczny wzrost sprzedaży.

Chevrolet cruze sedan jest obecnie trzecim z kolei, po miejskich aveo i sparku, najczęściej sprzedawanym modelem marki w Polsce. Stanowi on 15 proc. sprzedaży Chevroleta. W pierwszych 6 miesiącach br. Sprzedaż tego modelu wzrosła o 41 proc. w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej.

Jak wygląda? Niektórzy twierdzą, że jest ładniejszy niż sedan. Hmm… Opadająca linia dachu w stylu coupe plus krótkie zwisy z przodu i z tyłu na pewno sprawią, że tego auta nie pomylisz na ulicy z żadnym innym… Nowość prezentuje się dynamicznie, składnie - jest po prostu ciekawszy od niektórych "blaszanych pudełek" z Niemiec czy Japonii.

Za ile? Co pod maską?


Pojemność bagażnika wynosi 413 litrów przy rozłożonych siedzeniach. Składając tylne siedzenia, w stosunku 60/40, można zwiększyć pojemność przedziału bagażowego do 883 litrów.

Pod maską do wyboru są trzy silniki - dwa benzynowe 1,6/124 KM i 1,8/141 KM oraz turbodiesel 2.0/163 KM.

Co ważne na początku 2012 r. dostępny będzie również silnik wysokoprężny 1,7/130 KM.

Cena? Najtańsza wersja będzie dostępna w Polsce od 47 690 zł. 

W tej cenie producent oferuje model z silnikiem 1.6/124 KM w wersji wyposażenia LS, która w standardzie zawiera m.in. 6 poduszek powietrznych, system ESC, system audio, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne oraz zdalnie sterowany zamek centralny.

Za klimatyzację w wersji LS trzeba zapłacić 3800 zł ekstra.