Na scenie tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu zadebiutowały trzy nowości Mazdy…

Mazda2, okrzyknięta Światowym Samochodem Roku 2008, doczekała się modernizacji. Co nowego? "Dwójka" ma zmieniony przód i udoskonalone wnętrze. Karoseria kryje ulepszoną gamę silników zgodnych z normą emisji spalin Euro V. Pod podłogą przestrojone zawieszenie, które ma zapewnić wyższy komfort jazdy. W tabelce pojawią się też wersje z automatyczną skrzynią biegów. Ale po kolei...

Przy okazji liftingu Mazda2 otrzymała nowy uśmiech, nawiązujący do obecnej "twarzy" całej rodziny Mazdy, nowe koła i 11 kolorów nadwozia do wyboru - w tym dwa nowe.

Wnętrze robi teraz jeszcze lepsze wrażenie. Wskaźniki mają czarne tło, białe cyfry i srebrne obwódki, nawiązujące do nowych przełączników na kole kierownicy. Panel systemu dźwiękowego wykończono lakierem fortepianowym i chromowanymi listewkami. Dookoła nawiewów pojawiły się czarne wykończenia, w których umieszczono przycisk świateł awaryjnych. Kropką nad "i" są podwyższonej jakości obicia siedzeń oraz wytrzymalsze materiały elementów najczęściej dotykanych.

Poprawiona karoseria i zawieszenie mają zapewnić bardziej komfortową jazdę. Wszystkie jednostki napędowe są teraz zgodne z wymaganiami normy Euro 5. Paleta silników składa się z trzech jednostek benzynowych - w tym dwóch o pojemności 1,3 litra w wersjach 75 i 84-konnych, oraz silnika 1,5 l o mocy 102 KM - i mocnego, ekonomicznego silnika wysokoprężnego o pojemności 1,6 l, osiągającego 95 KM (+5 KM) i 205 Nm. Średnio zużywa on jedynie 4,2 litra na 100 kilometrów i generuje 110 gramów CO2 na 1 km.

Obok odnowionej mazdy2 parkuje nowa mazda5 z nowym silnikiem wysokoprężnym MZ-CD 1.6/115 KM (5,2 l paliwa na 100 km). Nowa jednostka napędowa ma niższą o 15 proc. emisję CO2 w porównaniu z poprzednim 2-litrowym turbodieslem. Silnik oddaje moc przez 6 biegów lekkiej przekładni manualnej.

W Paryżu lśni też obecna mazda3 ze zmodernizowanym doładowanym dieslem MZ-CD 1.6/115 KM (dysponuje maksymalnym momentem obrotowym o wartości 270 Nm między 1750 a 2700 obr./min.). W porównaniu do poprzednika motor oferuje wyższą moc (o 6 KM) i wyższy o 12 proc. moment obrotowy przy niższym zużyciu paliwa i emisji spalin - spalanie 4,4 l/100 km, emisja CO2 - 117 g/km. Podobnie jak mazda5 trójka także dostanie nową, lekką, 6-biegową skrzynią.

Kiedy paryskie nowości pojawią się na Wisłą? "W polskich salonach Mazdy dwójka zadebiutuje w listopadzie. W tym samym czasie dołączy mazda3 z mocniejszym, ekonomicznym i ekologicznym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1.6 i mocy 115 KM. Mazdę5 najnowszej generacji z nowym turbodieslem zaoferujemy polskim kierowcom w pierwszych tygodniach 2011 roku." - powiedziała dziennikowi.pl Magdalena Węglewska, szefowa biura prasowego Mazda Motor Poland.