Czterocylindrowa jednostka napędowa w nowej fabii RS osiąga maksymalny moment obrotowy 250 Nm w zakresie od 2000-4500 obrotów i maksymalną prędkość 224 km/h (wersja kombi: 226 km/h). Aby rozpędzić auto od 0 do 100 km/h, potrzeba 7,3 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,2 l/100 km.

Samochód wisi na 17-calowych alufelgach Gigaro zza których połyskują czerwone zaciski na hamulcach. Noc rozjaśniają przednie skrętne reflektory projekcyjne, za dnia błyszczą światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Powietrze rozpruwa sportowy przedni zderzak z nową osłoną chłodnicy, ozdobioną emblematem RS. Tył to podwójna chromowana rura wydechowa.

Wnętrze? Deska rozdzielcza z wyświetlaczem Maxi-DOT ma sportową stylistykę. Trójramienna kierownica pokryta skórą, dostępna jest także w wersji z łopatkami do zmiany biegów z możliwością obsługi radia i telefonu. Dla kierowcy i pasażera z przodu przewidziano sportowe fotele, które można regulować na wysokość. Wyposażenie pokładowe to klimatyzacja Climatronic, radio z odtwarzaczem plików CD, MP3, złączem AUX IN i dodatkowymi czterema głośnikami z tyłu.

Samochód poza sportowym zawieszeniem oferuje w standardzie kurtyny i poduszki powietrzne, liczne systemy bezpieczeństwa, takie jak ESP Plus (ABS, MSR, ASR, EDS, HBA, HHC, TPM) wraz z XDS czyli systemem wspomagania pokonywania zakrętów. Nowa Fabia RS w wersji kombi (bagażnik mieści do 1460 litrów) to szybka maszynka do robienia zakupów, bardzo dużych zakupów.

Najostrzejszą Fabię można będzie zamawiać już od końca czerwca…