Umowa przewiduje rozwój i adaptację kompaktowego modelu SUV, bazującego na płycie podłogowej Mitsubishi, na potrzeby marek Peugeot i Citroen. Auto, które zadebiutuje w Europie na początku 2012 roku, będzie stylizowane w sposób typowy dla obu francuskich marek, jednocześnie dzieląc wiele komponentów z SUV-em Mitsubishi, nazywanym w Japonii RVR a w Europie ASX. Auta będą dostępne z napędem na dwie lub jedną oś. Planowany roczny wolumen to 50 tys. aut łącznie dla obydwu marek.

>>>Rewolucyjne Mitsubishi bije Nissana!

W ramach umowy PSA Peugeot Citroen zastosuje w modelach tych dwóch marek swój silnik wysokoprężny 1.6 HDi. Jak informują inżynierowie emisja CO2 w przypadku tego typu auta ma być wyjątkowo niska i zakłada się dla wersji z napędem na jedną oś wartość 123g CO2/km i spalanie mniej niż 4.7 litra na 100 km.

Korzyścią dla koncernu PSA jest fakt, że nowe samochody rozszerzą gamę aut oferowanych przez obydwie marki i przyciągną nowych klientów z segmentu rynkowego, który globalnie do 2015 prawdopodobnie zwiększy się o prawie 60 proc. Umowa i związany z nią dodatkowy wolumen aut, pozwoli koncernowi Mitsubishi Motors na zwiększenie produkcji samochodów bazujących na tej płycie podłogowej i skorzystanie z tzw. ekonomi skali.

To 4 wspólny projekt, realizowany przez tych dwóch partnerów, po umowie z 2005 roku dotyczącej aut typu SUV Mitsubishi Outlander, Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser, budowie otwartej właśnie wspólnej fabryki w Rosji i europejskiej premierze elektrycznie napędzanych aut bazujących na japońskim modelu Mitsubishi i-MiEV - Peugeot iOn i Citroen C-zero, która nastąpi pod koniec 2010 roku.