Hyundai i30 trzeciej generacji zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych i biznesowych Fleet Market 2016 w Warszawie. Samochód pojawił się w Polsce po raz pierwszy, ledwo dwa miesiące po debiucie w Paryżu. Pokaz jest o tyle ważny, że Hyundai wiąże z tym autem ogromne nadzieje jeśli chodzi o klientów flotowych. Ale producent mocno liczy też na wzięcie wśród kierowców indywidualnych...

Nowy i30 jest przedstawiany jako auto całkowicie europejskie. Od projektu, przez opracowanie po testy - wszystko odbywało się na terenie Starego Kontynentu. Koreański rywal golfa i spółki ponoć nie miał też lekko w czasie prób na słynnej Północnej Pętli toru Nurburgring w Niemczech.

Na żywo sprawia wrażenie wzorowanego na golfie - proporcje są bardzo zbliżone. Także pod względem systemów bezpieczeństwa i30 dogonił kompaktowego VW.

- To nowy samochód dla wszystkich: dostępny, atrakcyjny wizualnie i przyjemny w prowadzeniu - stwierdził w rozmowie z dziennik.pl Tomasz Michalczewski z Hyundai Motor Poland.

Nowy i30 jest kluczowym modelem, na którym zostanie oparty dalszy rozwój marki Hyundai w Europie.

Wnętrze projektowano na zasadzie - im mniej, tym lepiej. Deska rozdzielcza sprawia wrażenie przystępnej w obsłudze. Opcjonalny ośmiocalowy dotykowy ekran umożliwia dostęp do wszystkich funkcji nawigacji, sterowania multimediami i komunikacji.

Nowa generacja i30 zaoferuje wiele rozwiązań ułatwiających korzystanie ze smartfonów podczas jazdy, takich jak Apple CarPlay, Android auto czy możliwość ładowania bezprzewodowego.

Na pokładzie zamontowano łącznie siedem poduszek bezpieczeństwa, w tym poduszkę kolanową dla kierowcy. Bagażnik pomieści 395 l pakunków, a producent przewiduje też kombi.

Kierowcy będą mogli wybierać spośród trzech jednostek benzynowych. Nowa generacja i30 jako pierwszy model Hyundaia dostanie nowy turbobenzynowy silnik 1.4 T-GDI/140 KM.

Lista obejmuje też trzycylindrowy 1.0 T-GDI z turbodoładowaniem o mocy 120 KM, oraz bazowy czterocylindrowy 1.4 MPI. Turbodiesel przewidziano jeden o pojemności 1.6 l, ale za to w trzech wariantach mocy: 95, 110 i 136 KM.

Silniki mogą współpracować z sześciobiegową skrzynią manualną lub dwusprzęgłową, siedmiostopniową przekładnią DCT.

Sprzedaż nowego hyundia i30 ma ruszyć z początkiem 2017 roku. Co ciekawe, jednym z członków rodziny kompaktowego modelu będzie pierwszy sportowy model marki N, który wejdzie do produkcji w przyszłym roku.

psav