Kiedy Volvo decyduje się za reklamę swoich ciężarówek to… nie bierze jeńców.

W najnowszym filmie z cyklu "Live Test" pt. "Look who’s driving" czteroletnia Sophie zdalnie steruje ważącym 18 ton volvo FMX po zamkniętym placu budowy. Dziewczynka wykonuje szereg szalonych manewrów, takich jak m.in. wjazd w gruby ceglany mur czy wspinaczka po stromym zboczu o sypkim podłożu, którą przerywa dachowanie.

Nowym wideo szwedzki koncern chciał pokazać trwałość ciężarówki oraz kilka nowych funkcji jakie w ostatnim roku inżynierowie wprowadzili do modelu FMX. Jedną z nich jest automatyczny system kontroli trakcji - system napędu na wszystkie koła, aktywujący się automatycznie w razie potrzeby.

- Żeby pokazać możliwości naszego samochodu ciężarowego, postanowiliśmy poddać go prawdziwej próbie. A jaki kierowca może być bardziej brawurowy, niż całkowicie nieprzewidywalna czterolatka? - pyta Ricard Fritz, wiceprezes Volvo Trucks.

Volvo Trucks nie po raz pierwszy wykorzystuje nietypowego kierowcę do demonstracji cech swoich samochodów ciężarowych. W 2014 r. na portalu Volvo Trucks opublikowało przebojowy "The Hamster Stunt" - trzeci film w cyklu "Live Test" - w którym Volvo FMX kierował chomik. Zrobiono to w celu zaprezentowania aktywnego układu kierowniczego, dzięki któremu samochodem ciężarowym daje się kierować dosłownie jednym palcem.

Był też film, w którym gwiazda kina akcji Jean-Claude Van Damme wykonywał jeden ze swoich słynnych szpagatów, stojąc w rozkroku na… lusterkach wstecznych dwóch cofających ciężarówek volvo FM.