Niemieccy inżynierowie wyjaśniają, że nowy wyświetlacz HUD z rozszerzoną rzeczywistością (AR-HUD, ang. Augmented Reality - Head-up Display) za pomocą kolorowych, prostych ikonek i czytelnych wskazówek, poza podstawowymi danymi o aucie, rysuje aktualną sytuację na drodze oraz informuje kierowcę o potencjalnym niebezpieczeństwie i doradza najlepsze rozwiązania.

Symulacje są przedstawiane na linii wzroku kierowcy, na przedniej szybie.

Opracowany przez Continental system korzysta z danych pochodzących z kamer, map cyfrowych czy pozycjonowania GPS oraz czujników zamontowanych w samochodzie, np. związanych z kontrolą ciśnienia w oponach.

Ponadto, gdy czujniki odległości (system ang. Adaptive Cruise Control, ACC) są włączone, symbol w wyświetlaczu pokazuje kierowcy kiedy może zmienić pas, bądź wyprzedzić jadący przed nim pojazd.

Następnie model widoku zewnętrznego z perspektywy kierowcy zostaje przeniesiony (w formie rozszerzonej rzeczywistości) w jego pole widzenia, które ma ok. 130 cm szerokości i 60 cm wysokości, w odległości 7,5 m. Pozwala na to technologia DMD (układu mikroluster), stosowana również w cyfrowych projektorach kinowych.

Continental planuje rozpoczęcie seryjnej produkcji nowych wyświetlaczy w 2017 roku.