Reżyserem filmiku jest Tobias Haase. O czym jest wideo? Nie będziemy zdradzać, ale okazało się na tyle kontrowersyjne, że mówią o nim całe Niemcy.

Produkcja stylizowana na reklamę mercedesa klasy C ukazuje zalety systemu wykrywającego niebezpieczeństwo na drodze. Akcja filmu została osadzona w latach 90. dziewiętnastego wieku w austriackim miasteczku Braunau am Inn, miejscu urodzenia Adolfa Hitlera… Na końcu można przeczytać hasło: "Rozpoznaje niebezpieczeństwo zanim powstanie."

http://vimeo.com/72718945

Co ciekawe produkcja startuje w konkursie dla młodych twórców "First Steps Award" a sponsorem tegoż konkursu jest… Mercedes właśnie. Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że niemiecki producent samochodów wymógł na autorach filmu zamieszczenie wyraźniej informacji o tym, że reklama nie jest autoryzowana i w żaden sposób nie jest związana z firmą ze Stuttgartu. 

Mercedes zdecydowanie dystansuje się od zawartości tego filmu. Jesteśmy przekonani, że niestosowne jest pokazywanie w reklamach śmierci człowieka, a tym bardziej dziecka w połączeniu z nacjonalizmem - powiedział rzecznik niemieckiej marki. 

Film startuje w konkursie "First Steps Award", który wyróżnia młodych twórców. Co ciekawe, sponsorem nagrody w kategorii reklama jest Mercedes. 

Także jury festiwalu wyraziło swoja opinię" Jako widz jesteś wręcz zmuszony do wyrobienia sobie opinii. Czy fikcyjna reklama może wykorzystywać prawdziwą markę jako sędziego między życiem i śmiercią? Nasze jury jeszcze nigdy nie miało tak burzliwych obrad, jednak twierdzimy, że Tobias Haase pozostał wierny artystycznym ideałom.