Andrzej Żelazny, który od 2009 roku pełnił rolę dyrektora generalnego Chevrolet Poland, został dyrektorem generalnym utworzonego przed chwilą regionu Europy Północnej (w skład wchodzą Polska, Szwecja i Finlandia). Władze Chevroleta zapowiadają, że możliwe jest rozszerzenie tej organizacji o kolejne kraje.

Skąd taka decyzja? Można domyślić się, że to pewien rodzaj nagrody dla szefa polskiego oddziału Chevroleta. W 2012 roku łączna sprzedaż tej marki w Szwecji, Finlandii i Polsce, czyli krajach wchodzących w skład nowej struktury, wyniosła 14 467 sztuk. W Polsce, która jest w regionie liderem pod względem sprzedaży oraz udziału w rynku, sprzedano 10 474 sztuki nowych chevroletów, czyli o 37 proc. więcej niż w 2011 roku. Udział w rynku wzrósł do 3,18 proc.

Pomiędzy 2009 a 2012 rokiem Chevrolet w Polsce prawie podwoił swoją sprzedaż, z 5450 do 10 474 samochodów sprzedanych w rekordowym 2012 roku. W tym czasie podwoił się również udział w rynku, z 1,53 proc. do 3,18 proc.

W ubiegłym roku w Szwecji do klientów trafiły 2862 Chevrolety, co przekłada się na udział w rynku wynoszący 0,88 proc. oraz wzrost sprzedaży o 53 proc. W Finlandii w 2012 roku sprzedano 1131 Chevroletów.

Także Mazda docenia polskich menedżerów. Wojciech Halarewicz, obecnie dyrektor zarządzający Mazda Włochy, od 1 marca 2013 roku obejmie stanowisko wiceprezesa ds. komunikacji. Jego bezpośrednim szefem będzie Jeff Guyton, prezes i dyrektor generalny Mazda Motor Europe . Halarewicz będzie odpowiedzialny za strategię i działania w zakresie komunikacji marketingowej japońskiej marki na Starym Kontynencie.

Jestem przekonany, że międzynarodowe doświadczenie Wojciecha, zarówno w Maździe, jak i w innych organizacjach, zapewni zdecydowane i energiczne działania komunikacyjne Mazdy w przyszłości - powiedział Jeff Guyton.

Nowym dyrektorem zarządzającym włoskiego oddziału Mazdy zostanie Andrea Fiaschetti, obecny dyrektor marketingu i sprzedaży.