Niezniszczalna japońska terenówka wraca do Polski! Oto nowe mitsubishi pajero sport
1 Mitsubishi ma w ofercie model pajero sport, który pręży muskuły przed kierowcami zainteresowanymi prawdziwymi terenówkami. Przednia część nadwozia przypomina model L200, a to może przynieść dwojakie skojarzenia. Dobre, jeśli chodzi o trwałość i uniwersalność, a mniej dobre, jeśli chodzi o komfort i jakość prowadzenia. Jednak segment aut terenowych i osoby, które na takie auta się decydują są specyficzni - nie zależy im na precyzji prowadzenia takiej jak w autach sportowych, ani na komforcie jak w limuzynach. Luzie zakręceni na punkcie 4x4 szukają innych wrażeń…
dziennik.pl
2 Wnętrze auta także przypomina pikapa L200. Materiałom wykończeniowym i ich spasowaniu brakuje jakości i precyzji montażu, które są spotykane w obecnie produkowanych autach europejskich. Na niektórych elementach widnieją napisy w języku rosyjskim, co jednoznacznie świadczy o pierwotnym przeznaczeniu tego auta na tamtejszy rynek. W Rosji import i sprzedaż pajero sport rozpoczęto w 2008 roku. Do czerwca 2013 r. sprzedano tam aż 24 000 egzemplarzy. Sukces ten spowodował przeniesienie produkcji do fabryki w Kałudze, która jest współwłasnością Mitsubishi i koncernu PSA Peugeot Citroen.
Mitsubishi
3 Kabina pasażerska zmieści pięcioro pasażerów i nikt z nich nie powinien narzekać na brak przestrzeni na nogi czy głowę. Oczywiście najwygodniej będzie osobom siedzącym z przodu. Zadbano też o dobrą widoczność. Wysoka pozycja za kierownicą daje możliwość doskonałej obserwacji drogi przed autem, co przyda się podczas manewrów parkingowych jak i terenowych.
Mitsubishi
4 Mitsubishi pajero sport jest skonstruowane tak, aby nie pękało przed najtrudniejszym terenem. Nowa podłużnicowa rama nie tylko chroni pasażerów, ale i nadaje sztywność karoserii i przeciwdziała siłom skręcającym. Sztywność zginania i skręcania nowej ramy jest odpowiednio o 100 proc. i 50 proc. wyższa od sztywności osiąganej w modelu poprzedniej generacji. Nawet dziecko wie, że im mocniejsza rama tym większa niezawodność podczas jazdy terenowej - można takim autem uzbrojonym w odpowiednie opony wjechać niemal wszędzie i wyjechać właściwie z każdych tarapatów nie tak jak pseudoterenowymi SUV-ami. Przednie zawieszenie auta to podwójne wahacze poprzeczne ze sprężynami śrubowymi i stabilizatorem. Z tyłu natomiast zastosowano wahacze wleczone z drążkiem poprzecznym i sprężynami śrubowymi. Nie jest to najnowsze osiągnięcie techniki w dziedzinie zawieszeń, ale wykazuje się dużą odpornością i wytrzymałością, a dodatkowo łatwo i tanio można je zmodyfikować.
Mitsubishi
5 Seryjne nastawy zawieszenia są na tyle uniwersalne, że podróżowanie z prędkościami autostradowymi nie stanowią problemu, o ile kierowcy lub pasażerom nie przeszkadza hałas panujący w kabinie. Pokonywanie ostrzejszych zakrętów z prędkością powyżej 50-60 km/h powoduje lekkie przechyły karoserii, ale nie dzieje się nic, co mogłoby wywołać niepokój kierowcy. Unikać należy gwałtownych szarpnięć kierownicą, ponieważ duża masa auta daje o sobie znać.
dziennik.pl
6 Wyposażenie seryjne z zakresu bezpieczeństwa obejmuje m.in. 6 poduszek powietrznych, system kontroli trakcji i stabilizacji ASTC i system ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD. Pod długą maską pracuje wysokoprężny, turbodoładowany silnik High Power o pojemności 2,5 litra z systemem bezpośredniego wtrysku Common Rail i mocy 178 KM. Maksymalny moment obrotowy 350 Nm dostępny od 1800 obr./min nie da nam poczucia, że możemy za pomocą pajero sport wyrwać z korzeniami 100 letni dąb, ale spokojnie radzi sobie z rozpędzaniem auta ważącego ponad 2000 kg.
dziennik.pl
7 Prędkość maksymalna auta to około 180 km/h. 100 km/h na prędkościomierzu pojawia się po około 13 sekundach. O ile napęd Super Select 4WD z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego to mocny punkt na liście wyposażenia pajero sport, to nowa skrzynia biegów, która ma dwa sposoby zmiany przełożeń, żyje własnym życiem.
Mitsubishi
8 Skrzynia zamontowana w testowanym aucie to INVECS-II. Ma ona umiejętność analizowania stylu jazdy kierowcy i w sobie tylko znany sposób dostosowuje się do niego. W efekcie 5-biegowy automat w zależności od humoru może pracować gładko i utrzymywać niskie obroty silnika, a innym razem trzyma wysokie obroty i podnosi zużycie paliwa. Kierowca ma też możliwość ręcznej zmiany przełożeń za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą.
Mitsubishi
9 Mitsubishi pajero sport w liczbach wygląda następująco: zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 11-12 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Spokojnie pokonana trasa będzie kosztować niecałe 10 litrów paliwa. Auto ma długość 4695 mm, rozstaw osi to 2800 mm, wysokość -1840 mm, szerokość 1815 mm. Odległość od płaskiego podłoża do najniższego elementu to 215 mm. Maksymalny kąt pochylenia wzniesienia to 35 stopni, maksymalny przechył boczny to 45 stopni, maksymalny kąt natarcia to 36 stopni, zejścia 25 stopni, a rampowy to 23 stopnie.
Mitsubishi
10 Za wisienki na torcie uznaliśmy dwa parametry. Pierwszy to pojemność bagażnika, która w wariancie pięcioosobowym wynosi aż 714 litrów, a można ją powiększyć do 1813 litrów, a druga to możliwość holowania przyczepy w masie 2500 kg (oczywiście przyczepa musi być wyposażona w hamulec). Cena testowanego Mitsubishi Pajero Sport to niecałe 160 tysięcy złotych. Auto z manualną skrzynią biegów ma mniejsze 16 calowe koła (MPS -mitsubishi pajero sport -z automatem ma koła w rozmiarze 17 cali), halogenowe reflektory przednie (MPS z automatem ma samopoziomujące się ksenony ze spryskiwaczami), słabszy system audio i manualną klimatyzację (MPS z automatem ma automatyczną klimatyzację) kosztuje około 138 tysięcy złotych.
Mitsubishi / PawelRoslongmail.com
11 Tym samym Mitsubishi wraca do Polski z pajero sport. Pierwsza generacja (na zdjęciu) słynęła z niezawodności, jak na tamte czasy całkiem sprawnego napędu na cztery koła i ładnego wyglądu. Auto nie było szybkie ale solidne i efektowne...
dziennik.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję