Ma palić 1,9 l na 100 km! Nowy mitsubishi outlander PHEV także w Polsce. ZDJĘCIA
1 Jedną z cegiełek składających się na realizację tego planu jest hybrydowy outlander PHEV z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka domowego lub garażowego - Plug-in Hybrid Electric Vehicle. Mitsubishi rozpoczyna właśnie sprzedaż tego auta w Europie…
Mitsubishi
2 Pierwsze samochody wyprodukowane pod koniec sierpnia w zakładach MMC Okazaki koło miasta Nagoya dopłynęły już do Holandii. Analitycy japońskiej marki spodziewają się, ze Europa będzie największym na świecie rynkiem dla nowego modelu. Wnioskują to z liczby ponad 10 tysięcy zamówień złożonych od grudnia 2012 roku przez kierowców ze Starego Kontynentu. Do Polski mitsubishi outlander PHEV dotrze wiosną 2014. Czego mogą spodziewać się kierowcy?
Mitsubishi
3 PHEV nie jest adaptacją istniejącego samochodu z napędem spalinowym, to jedna z wersji nowej generacji modelu outlander przeznaczona do sprzedaży równolegle z wersjami benzynową i dieslowską. Co ważne, samochód od początku został zaprojektowany jako pojazd hybrydowy.
Mitsubishi
4 Układ napędowy nowego outlandera PHEV, który składa się z dwóch silników elektrycznych z przodu z tyłu (o mocy 60 kW każdy) oraz silnika benzynowego/generatora 2.0 MIVEC z przodu, może pracować w jednym z trzech trybów...
Mitsubishi
5 Układ napędowy może pracować w jednym z trzech trybów: Pure (dwa silniki elektryczne, 4WD, EV); Series (dwa silniki elektryczne, 4WD, tryb EV przy wsparciu ze strony generatora); Parallel (silnik spalinowy wspierany dwoma silnikami elektrycznymi napędzającymi wszystkie koła). Jak to działa?
Mitsubishi
6 Tryb jazdy EV jest trybem w 100 proc. elektrycznym, w którym zarówno silnik przedni, jak i tylny napędzają samochód korzystając wyłącznie z energii zgromadzonej w akumulatorze. Zużycie benzyny podczas jazdy jest zerowe; nie ma również żadnej emisji CO2. Zasięg wynosi 52 km
Mitsubishi / Axel Wierdemann
7 W trybie jazdy hybrydowym szeregowym, silnik benzynowy działa jako generator produkujący prąd dla silników elektrycznych. System przełącza się w ten tryb, gdy poziom naładowania akumulatora spada poniżej pewnego ustalonego poziomu i gdy podczas jazdy wymagana jest większa moc samochodu, np. podczas wyprzedzania innego pojazdu lub podczas jazdy pod stromą górkę...
Mitsubishi
8 W trybie jazdy hybrydowym równoległym, silnik benzynowy zapewnia większość mocy potrzebnej do napędu samochodu i jest wspierany przez silniki elektryczne. System przełącza się w ten tryb podczas jazdy z dużą prędkością...
Mitsubishi / Axel Wierdemann
9 Zdaniem konstruktorów auto wyposażone w układ napędowy TwinMotor 4WD (ze stałym napędem obu osi) ma spalać średnio 1,9 l paliwa na 100 km.
Newspress
10 Pojemność bagażnika z kompletem pasażerów na pokładzie 463 l. Masa przyczepy hamowanej -1500 kg. Masa własna - 1810 kg
Mitsubishi
11 Prędkość maksymalna - 170 km/h. Zespół litowo-jonowych akumulatorów o pojemności 12kWh można ładować z gniazdka (pełne ładowanie trwa 5 godzin). Szybkie ładowanie do poziomu 80 proc. trwa 30 min. . Baterie są też doładowywane podczas hamowania. Zasięg outlandera PHEV - 824 km. Jak będzie naprawdę wyjdzie w praniu :)
Mitsubishi
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję