Reklama
Reklama
Warszawa
Reklama

Benzyna nie rozpuści kieszeni? To możliwe! Oto najbardziej oszczędne auta

9 listopada 2013, 08:20
Samochód z silnikiem Diesla opłaca się kupować jeżeli pokonujemy rocznie przynajmniej 30 tysięcy kilometrów. Dodatkowo koszty serwisowania auta z silnikiem wysokoprężnym są średnio o około 20-30 proc. wyższe, aniżeli w przypadku samochodu z jednostką benzynową. Droższe są części zamienne i płyny eksploatacyjne. Warto pamiętać, że filtr cząstek stałych (DPF) montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych oczyszcza się samoczynnie tylko podczas dłuższych trasach. Na krótkich dystansach w mieście raczej nie ma na to szansy i DPF trzeba oczyszczać w stacji serwisowej, a to kolejne złotówki z kieszeni. Jeśli szukasz oszczędnego auta z silnikiem benzynowym to warto sprawdzić najnowszy raport specjalistów z niemieckiego automobilklubu ADAC, którzy przyjrzeli się spalaniu samochodów oferowanych na rynku. Efektem analizy jest nowy ranking, w którym auta podzielono na klasy, a w klasach uszeregowano je pod względem zużycia paliwa. Dziennik.pl prezentuje po trzy najoszczędniejsze modele zasilane benzyną…
Samochód z silnikiem Diesla opłaca się kupować jeżeli pokonujemy rocznie przynajmniej 30 tysięcy kilometrów. Dodatkowo koszty serwisowania auta z silnikiem wysokoprężnym są średnio o około 20-30 proc. wyższe, aniżeli w przypadku samochodu z jednostką benzynową. Droższe są części zamienne i płyny eksploatacyjne. Warto pamiętać, że filtr cząstek stałych (DPF) montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych oczyszcza się samoczynnie tylko podczas dłuższych trasach. Na krótkich dystansach w mieście raczej nie ma na to szansy i DPF trzeba oczyszczać w stacji serwisowej, a to kolejne złotówki z kieszeni. Jeśli szukasz oszczędnego auta z silnikiem benzynowym to warto sprawdzić najnowszy raport specjalistów z niemieckiego automobilklubu ADAC, którzy przyjrzeli się spalaniu samochodów oferowanych na rynku. Efektem analizy jest nowy ranking, w którym auta podzielono na klasy, a w klasach uszeregowano je pod względem zużycia paliwa. Dziennik.pl prezentuje po trzy najoszczędniejsze modele zasilane benzyną… / Newspix / Piotr Czypionka
Powszechnie uważa się, że jednostki benzynowe są tańsze w eksploatacji i mniej awaryjne niż dieslowskie. Który samochód na bezołowiową wybrać by zapłacić jak najmniej za przejechanie 100 km? Oto NOWY ranking najbardziej oszczędnych aut z silnikiem benzynowym...

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama
Reklama
Tematy:
benzyna paliwo diesel mercedes fiat toyota skoda cena

Powiązane

Reklama

Komentarze(18)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • strun
    2013-11-10 07:11:39
    Wysokość kosztów eksploatacji samochodu to nie tylko koszt paliwa i wysokość spalania. Slogan, że samochód jest oszczędny, bo mało pali jest bzdurą.
    3
  • hahah
    2014-03-24 09:00:53
    Adi nie skomentuje Twojej bajkowej wypowiedzi. Jakbym nie siedział ponad 20 lat w mocach i nie tylko takich jak masz to bym wierzył, na ten moment nie siej głupoty. Bo oficjalnie się z Tobą umówię wleje 8.5L i powozisz mnie przez 100km po mieście, a tym bardziej na 4i 5 biegu męcząc silnik... NO COMENT
    1
  • RODAK
    2013-11-16 16:36:45
    JEŚLI CHODZI O MOC I SPALANIE I JAZDA BEZ AWARI
    TO TYLKO SUZUKI SWIFT 1.3 I 1.6 BĘZYNA
    4
  • buster
    2014-06-04 21:30:54
    rzeczywiscie benzynówki są tańsze w utrzymaniu niż diesle, ale jeszcze taniej wychodzi hybryda. Dużo niższe spalanie i mniejsza awaryjnośc ze względu na brak niektórych elementów np. koła dwumasowego. Ja moją yariską hybrid zamykam się ponizej 4l/100km. Co powiecie na taki wynik?? ;-)
    5
    pokażodpowiedzi (1)
  • damian
    2015-09-13 08:11:03
    Mam mondeo 2004r 2.0 diesel. Na trasie max 6 litrow jadac 150-160 a w miescie do 6.5 l. duze wygodne auta a nie jakis pierdziolot :)
    7
  • j_uic_ty
    2014-06-02 22:09:05
    to co liczy się zawsze najbardziej to koszty, więc ważne by auto paliło jak najmniej i jak najrzadziej musiało być u mechanika. dlatego toyota tak pocisnęła z hybrydami. mają te technologie najbardziej zaawansowana wsrod koncernow samochodowych. pewnie z kazdym rokiem hybryd na drogach bedzie wiecej/
    2
  • róża
    2014-06-05 09:46:16
    przerzucenie się na hybrydę jest dobrym sposobem na zaprzestanie zwracania uwagi na ceny paliwa :) w wakacje pojawi się na rynku odświeżony hybrydowy yaris. fajnie wygląda ;)
    0
  • aut
    2016-09-25 17:42:30
    I gdzie ta lista?
    1
  • legacer
    2014-05-25 18:10:01
    Dlatego najlepiej w dzisiejszych czasach zainwestowac w toyote Auris z napedem hybrydowym. Samochód bardzo mało pali, a człowiek czuje się w nim jak w aucie o klase wyżej. Ja nie żałuje wyboru.
    0
  • eko
    2013-11-14 13:07:16
    500 z Twinair wg spritmonitor.de - średnia 6.13l, konkurencyjny Up! (wersja 75KM) - 5,59l
    Myślę, że warto popatrzeć na realne wyniki, a nie katalogowe.
    2
  • Realista
    2014-03-24 23:32:39
    ... tu nie idzie o rzeczywistą oszczędność , cała ta dyskusja o oszczędności jest jak rozmowa o tym który zegarek wymaga częstej wymiany baterii a który naładuje się światłem ale za dwukrotnie większą cenę ... ma służyć i albo dokładamy dla świadomości że mniej trzeba zapłacić na stacji albo dokładamy żeby mieć uciechę z używania (wydawania) ... generalnie chodzi o radość ... a jak nie ma na książki dla dzieci jeździ się na gapę komunikacją miejską ... tyle w temacie dla motoryzacyjnych szowinistów ... motoryzacja jest częścią naszego życia i jak większość "nadkreowaną" i nakręcaną reklamami ... auto fajny przedmiot do używania ma służyć czemuś ... kolekcjonowaniu też ale wtedy jest równie cenne jak pudełko zapałek z przełomu wieku ... możesz popatrzeć ale odpalić szkoda ...
    4
  • ewa koby
    2013-11-09 17:46:07
    arab welt smieje sie ala dupki
    0
  • grzesiek
    2014-08-30 17:27:33
    benzyna nie chodzi w hybrydzie więc tu nie mam problemu o moje kieszenie, 13-naście lat testowałem priusa i koledzy zazdroszczą wyboru
    1
  • Adi
    2014-02-16 17:37:20
    moje bmw e92 330d w manualu pali po mieście nie więcej niż 8,5L/100km a mam za to prawie 280 kucy po remapie i nie oszczędzam gazu. Co prawda miasto raczej niezakorkowane i często wrzucam 4 i 5 bieg :)
    Po co mi mały silniczek benzynowy który pali do 6 litrów jak za dwa litry więcej mam mnóstwo frajdy i mocy...
    3
  • massnet
    2016-10-03 22:23:14
    Mam złomka Tico kupionego za 500zł od dziadka i na trasie pali mi jedynie 5,5l gazu ,a jeżdzi jedynie na gazie :D. Tak wiem to nie samochód dla wielu osób ,a zabawka ,ale z takim spalaniem to jeszcze nigdy autka nie miałem ,i będę go tłukł aż koła poodpadają. 100km za 12zł mniam :D
    0
  • 40latzakołem
    2019-01-30 05:20:02
    Deawoo Tico się sprawdziło 4l/100km lub mniej na trasie i niemieckie,ukraińskie paliwo, teraz może bym szukał hybrydę, np Toyotę
    0
  • lipa
    2014-01-16 15:38:05
    co za lipa artykuł kogo stać na te wynalazki które po pięciu latach nadają się na szrot bo teraz się produkuje z tanich materiałów byle taniej i prościej.
    2
Reklama

Zobacz więcej

Reklama