Reklama
Warszawa
Reklama

Benzyna nie rozpuści kieszeni? To możliwe! Oto najbardziej oszczędne auta

9 listopada 2013, 08:20
Samochód z silnikiem Diesla opłaca się kupować jeżeli pokonujemy rocznie przynajmniej 30 tysięcy kilometrów. Dodatkowo koszty serwisowania auta z silnikiem wysokoprężnym są średnio o około 20-30 proc. wyższe, aniżeli w przypadku samochodu z jednostką benzynową. Droższe są części zamienne i płyny eksploatacyjne. Warto pamiętać, że filtr cząstek stałych (DPF) montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych oczyszcza się samoczynnie tylko podczas dłuższych trasach. Na krótkich dystansach w mieście raczej nie ma na to szansy i DPF trzeba oczyszczać w stacji serwisowej, a to kolejne złotówki z kieszeni. Jeśli szukasz oszczędnego auta z silnikiem benzynowym to warto sprawdzić najnowszy raport specjalistów z niemieckiego automobilklubu ADAC, którzy przyjrzeli się spalaniu samochodów oferowanych na rynku. Efektem analizy jest nowy ranking, w którym auta podzielono na klasy, a w klasach uszeregowano je pod względem zużycia paliwa. Dziennik.pl prezentuje po trzy najoszczędniejsze modele zasilane benzyną…
Samochód z silnikiem Diesla opłaca się kupować jeżeli pokonujemy rocznie przynajmniej 30 tysięcy kilometrów. Dodatkowo koszty serwisowania auta z silnikiem wysokoprężnym są średnio o około 20-30 proc. wyższe, aniżeli w przypadku samochodu z jednostką benzynową. Droższe są części zamienne i płyny eksploatacyjne. Warto pamiętać, że filtr cząstek stałych (DPF) montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych oczyszcza się samoczynnie tylko podczas dłuższych trasach. Na krótkich dystansach w mieście raczej nie ma na to szansy i DPF trzeba oczyszczać w stacji serwisowej, a to kolejne złotówki z kieszeni. Jeśli szukasz oszczędnego auta z silnikiem benzynowym to warto sprawdzić najnowszy raport specjalistów z niemieckiego automobilklubu ADAC, którzy przyjrzeli się spalaniu samochodów oferowanych na rynku. Efektem analizy jest nowy ranking, w którym auta podzielono na klasy, a w klasach uszeregowano je pod względem zużycia paliwa. Dziennik.pl prezentuje po trzy najoszczędniejsze modele zasilane benzyną… / Newspix / Piotr Czypionka
Powszechnie uważa się, że jednostki benzynowe są tańsze w eksploatacji i mniej awaryjne niż dieslowskie. Który samochód na bezołowiową wybrać by zapłacić jak najmniej za przejechanie 100 km? Oto NOWY ranking najbardziej oszczędnych aut z silnikiem benzynowym...

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Powiązane

Reklama
Reklama

Komentarze(18)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • strun
    2013-11-10 07:11:39
    Wysokość kosztów eksploatacji samochodu to nie tylko koszt paliwa i wysokość spalania. Slogan, że samochód jest oszczędny, bo mało pali jest bzdurą.
    3
  • hahah
    2014-03-24 09:00:53
    Adi nie skomentuje Twojej bajkowej wypowiedzi. Jakbym nie siedział ponad 20 lat w mocach i nie tylko takich jak masz to bym wierzył, na ten moment nie siej głupoty. Bo oficjalnie się z Tobą umówię wleje 8.5L i powozisz mnie przez 100km po mieście, a tym bardziej na 4i 5 biegu męcząc silnik... NO COMENT
    1
  • RODAK
    2013-11-16 16:36:45
    JEŚLI CHODZI O MOC I SPALANIE I JAZDA BEZ AWARI
    TO TYLKO SUZUKI SWIFT 1.3 I 1.6 BĘZYNA
    4
  • buster
    2014-06-04 21:30:54
    rzeczywiscie benzynówki są tańsze w utrzymaniu niż diesle, ale jeszcze taniej wychodzi hybryda. Dużo niższe spalanie i mniejsza awaryjnośc ze względu na brak niektórych elementów np. koła dwumasowego. Ja moją yariską hybrid zamykam się ponizej 4l/100km. Co powiecie na taki wynik?? ;-)
    5
    pokażodpowiedzi (1)
  • damian
    2015-09-13 08:11:03
    Mam mondeo 2004r 2.0 diesel. Na trasie max 6 litrow jadac 150-160 a w miescie do 6.5 l. duze wygodne auta a nie jakis pierdziolot :)
    7
  • j_uic_ty
    2014-06-02 22:09:05
    to co liczy się zawsze najbardziej to koszty, więc ważne by auto paliło jak najmniej i jak najrzadziej musiało być u mechanika. dlatego toyota tak pocisnęła z hybrydami. mają te technologie najbardziej zaawansowana wsrod koncernow samochodowych. pewnie z kazdym rokiem hybryd na drogach bedzie wiecej/
    2
  • róża
    2014-06-05 09:46:16
    przerzucenie się na hybrydę jest dobrym sposobem na zaprzestanie zwracania uwagi na ceny paliwa :) w wakacje pojawi się na rynku odświeżony hybrydowy yaris. fajnie wygląda ;)
    0
  • aut
    2016-09-25 17:42:30
    I gdzie ta lista?
    1
  • legacer
    2014-05-25 18:10:01
    Dlatego najlepiej w dzisiejszych czasach zainwestowac w toyote Auris z napedem hybrydowym. Samochód bardzo mało pali, a człowiek czuje się w nim jak w aucie o klase wyżej. Ja nie żałuje wyboru.
    0
  • eko
    2013-11-14 13:07:16
    500 z Twinair wg spritmonitor.de - średnia 6.13l, konkurencyjny Up! (wersja 75KM) - 5,59l
    Myślę, że warto popatrzeć na realne wyniki, a nie katalogowe.
    2
Reklama

Zobacz więcej

Reklama
image for background

Przejdź do strony głównej