Ile kosztuje jazda na LPG? Chevrolet cruze LPG - test auta z fabryczną instalacją. ZDJĘCIA
1 Cruze sedan nie jest najnowszym autem w gamie modelowej Chevroleta, jednak upływ czasu obchodzi się z nim wyjątkowo łagodnie. Muskularna sylwetka auta nadal wygląda świeżo. Auto zostało zbudowane na płycie podłogowej opla astry.
dziennik.pl
2 Aby trafić do polskich salonów, cruze musi przebyć długą drogę, ponieważ w odróżnieniu od astry, które zjeżdża z linii montażowej w Gliwicach, cruze w europejskiej specyfikacji jest produkowany w Korei Południowej.
dziennik.pl
3 Do tej pory mieliśmy okazję jeździć chevroletem cruze w różnych wersjach nadwoziowych (oprócz sedana występuje jako hatchback i kombi) i z różnymi układami napędowymi (turbodoładowane benzyniaki i diesle z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów). Tym razem do jazd testowych udostępniono nam sedana w najbogatszej wersji wyposażeniowej z dwoma bonusami...
Chevrolet / www.weigl.biz
4 Pierwszy przeznaczony dla oszczędnych kierowców to fabryczna instalacja LPG, a drugi przypadnie do gustu gadżeciarzom. Chodzi o najnowszą wersję systemu multimedialnego MyLink, który niedawno otrzymał nagrodę Smartbest w plebiscycie Autobest. Jury tego konkursu składa się z dziennikarzy motoryzacyjnych z 15 krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Członkowie organizacji opisali tę technologię, jako "innowacyjną, prostą w obsłudze i przystępną cenowo". Jak jeździ cruze z gazem?
dziennik.pl
5 Niezależnie od rodzaju napędu chevrolet cruze prowadzi się bardzo pewnie. Auto jest stabilne przy prędkościach autostradowych i z łatwością się nim manewruje na ciasnych parkingach. Zawieszenie nie hałasuje i zapewnia odpowiedni komfort podróży nawet na 17-calowych felgach i niskoprofilowych oponach.
dziennik.pl
6 Komfortową podróż zawdzięczamy także fotelom, które zapewniają właściwą amortyzację. Szeroki zakres regulacji fotela i dwupłaszczyznowa regulacja położenia kolumny kierowniczej pozwoli każdemu kierowcy obrać optymalną pozycję.
dziennik.pl
7 Tuż za trzyosobową tylną kanapą znajduje się 450 litrowy kufer. Pod podłogą bagażnika, we wnęce na koło zapasowe zainstalowano zbiornik na gaz LPG, który zmieści około 35 litrów gazu. Pod maską testowanego auta zainstalowano czterocylindrowy wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra. Moc maksymalna tej jednostki napędowej do 141 KM, a maksymalny moment obrotowy to 176 Nm.
dziennik.pl
8 Silnik nie jest może demonem jeśli chodzi o przyspieszenia - można powiedzieć, że nieźle radzi sobie z autem ważącym ponad 1300 kg. Po 11 sekundach od startu prędkościomierz może pokazać 100 km/h. Prędkość maksymalna to 200 km/h. Pięciobiegowa skrzynia manualna pracuje płynnie - nie trzeba z nią walczyć przy redukcji.
dziennik.pl
9 W dobie drogiej benzyny i oleju napędowego instalacja LPG stanowi atrakcyjną alternatywę, gdyż obniża koszty użytkowania samochodu. A polski kierowca potrafi liczyć i dlatego producenci notują zwiększone zainteresowanie autami fabrycznie wyposażonymi układ zasilania gazem. Jednym z nich jest Chevrolet. Dziennik.pl sprawdził, jakie oszczędności daje jazda modelem cruze wyposażonym w LPG?
dziennik.pl
10 Takie auto bez instalacji LPG zużywa średnio około 9 litrów benzyny na 100 kilometrów, a poza terenem zabudowanym spala około 7 litrów benzyny na 100 km. Przy aktualnej cenie benzyny koszt przejechania 100 km cruze 1,8/141 KM to około 40 zł.
dziennik.pl
11 Zwykle przy takich wyliczeniach należy wziąć pod uwagę koszt założenia instalacji LPG i sprawdzić, po jakim przebiegu się on zwróci. Jednak Chevrolet zaproponował klientom taką instalacje za jedną ZŁOTÓWKĘ. To oznacza, że już po przejechaniu pierwszych 100 kilometrów instalacja LPG zwróci się aż 16 razy! Ile kosztuje takie auto? Widoczny na zdjęciach chevrolet cruze w wersji LTZ z silnikiem 1.8/141 KM z kamerą cofania, nawigacją, ABS i ESP, klimatyzacją i kompletem poduszek powietrznych i fabryczną instalacją LPG kosztuje niecałe 70 tysięcy złotych. Najtańsza wersja LS+ z gazem (m.in. klimatyzacja, systemy ABS, ESC, system kontroli trakcji oraz 6 poduszek powietrznych) została wyceniona od 57 890 zł.
dziennik.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję