Oto nowy mercedes klasy S! Pierwsze zdjęcia prosto z samolotu
1 Ludzie z Mercedesa przyznają otwarcie, że po raz pierwszy w historii klasy S projektanci położyli główny nacisk na rozwój wersji z długim rozstawem osi. W przeciwieństwie do poprzednich generacji, to na niej bazuje wariant ze standardowym rozstawem osi. Skąd ta zmiana? Na najważniejszych dla niemieckiego producenta rynkach pozaeuropejskich - takich jak USA, Chiny czy Japonia - klasa S nie ma dość silnej pozycji jako luksusowa limuzyna. Podczas gdy w Europie i Ameryce Północnej właściciele modelu prowadzą swój samochód samodzielnie, w Azji najczęściej jeżdżą z szoferem. Właśnie dlatego projektanci Mercedesa postanowili z tylnego rzędu siedzeń zrobić prawdziwy pałac naszpikowany rozwiązaniami o jakich się niektórym nie śniło…
Mercedes
2 Kierowca także nie jest poszkodowany - pomoc w obsłudze auta zapewniają najróżniejsze siłowniki i silniczki elektryczne - w samej kabinie pracuje ich ponad 100. Szofer nowej klasy S ma przed sobą dwa wysokiej rozdzielczości kolorowe wyświetlacze w formacie 8:3 o przekątnej 30,7 cm (12,3 cali). Lewy z nich pełni funkcje realizowane wcześniej przez zegary, a prawy pozwala sterować funkcjami multimediów i np. klimatyzacji.
Mercedes
3 Nowa klasa S stała się ciut bardziej przestronna - kierowca ma do dyspozycji dodatkowe 12 mm nad głową, 14 mm na wysokości ramion i 10 mm na wysokości łokci, a pasażerowie tylnych siedzeń - o 12 mm więcej miejsca na wysokości kolan i o 11 mm na wysokości ramion. Wymiary?
Mercedes
4 Wymiary? Długość - 5246 mm, szerokość - 1899 mm, wysokość - 1491 mm. Rozstaw osi - 3165 mm.
Mercedes
5 Na liście wielu bajerów jest np. masaż z efektem wykorzystania gorących kamieni… Jak to działa?
Mercedes
6 Po masażu wstępnym uruchamiane jest podgrzewanie wzdłuż całego kręgosłupa, od kości ogonowej do odcinka szyjnego. Środkowe komory zostają w pełni napełnione powietrzem, dzięki czemu podgrzewanie fotela plus działa jeszcze intensywniej - podobnie jak w przypadku stosowania gorących kamieni. W tym czasie obszar pleców, miednicy i ramion jest masowany za pomocą pięciu kolejnych komór powietrznych, umieszczonych po lewej i po prawej stronie modułów centralnych. Każda z nich może być uruchamiana oddzielnie.
Mercedes
7 Na pokładzie pojawiły się trzy nowe funkcje zwiększają bezpieczeństwo pasażerów tylnych siedzeń: silnik elektryczny w podajniku klamry pasa wysuwa ją lub chowa. W opinii konstruktorów nadmuchiwany pas bezpieczeństwa beltbag jest w stanie ograniczyć ryzyko obrażeń odniesionych w trakcie zderzenia czołowego, zmniejszając obciążenie klatki piersiowej. Rozkładany fotel standardowo oferowany z poduszką siedziska, która w razie wypadku chroni przed wysunięciem się z pasa.
Mercedes
8 Ludzie z Mercedesa twierdzą, ze jako pierwsza na świecie, nowa klasa S dysponuje aktywnym systemem zapachowym. O co chodzi?
Mercedes
9 Otóż układ o nazwie air-balance rozpylania perfum zapewnia indywidualny aromat we wnętrzu auta, nie pozostawia jednak cząsteczek zapachowych na powierzchni tkanin. Kolejną zaletą tego rozwiązania ma być jeszcze skuteczniejsze filtrowanie powietrza pochodzącego z zewnątrz i tego, które krąży w kabinie.
Mercedes
10 System pozwala zredukować ilość niektórych zanieczyszczeń i obniżyć ich stężenie poniżej poziomu percepcji. Dodatkowo, wbudowany jonizator unieszkodliwia wybrane wirusy, bakterie i zarodniki (efekt czyszczący). Jednocześnie powietrze może zostać odświeżone poprzez zwiększenie stężenia jonów ujemnych (efekt relaksacyjny).
Mercedes
11 Około 100 lat po wprowadzeniu elektrycznego oświetlenia w samochodach Mercedes przechodzi całkowicie na technologię LED. Nowa klasa S to pierwszy na świecie samochód, którego karoserię i wnętrze pozbawiono choćby jednej żarówki.
Mercedes
12 Po raz pierwszy w historii intensywność świateł hamowania maleje nocą lub podczas jazdy w korku. Drogę, samochód, wnętrze i bagażnik oświetla blisko 500 diod LED. Zależnie od wyposażenia, liczba ta uwzględnia - przednie lampy, w każdej nawet 56 LED-ów, tylne lampy - do 35 diod w jednej plus 4 diody świateł przeciwmgłowych, wnętrze (wraz z nastrojowym oświetleniem) - około 300 diod LED
Mercedes
13 Widoczność poprawiają systemy Adaptive Highbeam Assist Plus oraz Night View Assist Plus. Dzięki nowej kamerze stereo oraz czujnikom radarowym klasa S ma 360-stopniowe pole widzenia. Silniki?
Mercedes
14 W pierwszym roku produkcji Klasa S będzie oferowana w dwóch wersjach hybrydowych, z jednym silnikiem benzynowym oraz z jednym turbodieslem do wyboru: S 400 HYBRID (z jednostką 3.5 V6 o mocy 306 KM i 27-konnym silnikiem elektrycznym), S 300 BlueTEC HYBRID (z 4-cylindrowym turbodieslem 2.1 o mocy 204 KM i 27-konnym silnikiem elektrycznym), S 500 (benzynowe 4.7 V8 biturbo o mocy 455 KM) oraz S 350 BlueTEC (turbodiesel 3.5 V6 o mocy 258 KM).
Mercedes
15 Jak twierdzą inżynierowie Mercedesa wszystkie odmiany zapewniają najlepszą w klasie wydajność przy zużyciu paliwa nawet o 20 proc. niższym od poprzedników i spełniają normę emisji spalin Euro VI. Dodatkowo, modele S 400 HYBRID oraz S 350 BlueTEC są zgodne z klasą wydajności A, a S 300 BlueTEC HYBRID - z jeszcze bardziej rygorystyczną klasą A+.
Mercedes
16 "Nowa Klasa S legitymuje się zużyciem paliwa, które jeszcze kilka lat temu zdawało się utopią, zwłaszcza w limuzynach" - mówi Thomas Weber, z zarządu Daimler AG odpowiedzialny za rozwój samochodów Mercedes-Benz. "A to dopiero początek naszej inicjatywy "Green Leadership" (zielone przywództwo). Wkrótce do sprzedaży trafi wariant S 500 Plug-In HYBRID, czyli pierwsza Klasa S zużywająca mniej niż 4 l/100 km."
Mercedes
17 Nadwozie i zawieszenie nowej klasy S jest w znacznej części wykonane z aluminium. To dla zmniejszenia masy. Właśnie z aluminium powstała cała karoseria razem z dachem - to pierwsza taka konstrukcja Mercedesa. Z aluminium są także wahacze i przednia część nadwozia wraz ze wzmocnieniami.
Mercedes
18 W trosce o bezpieczeństwo w konstrukcji kabiny inżynierowie zastosowali wysokowytrzmałą stal. Gotowy do jazdy samochód waży od 1945 do 2015 kg - to o kilkadziesiąt kilogramów więcej od poprzednika.
Mercedes
19 Po prezentacji klasy S wystąpiła Alicia Keys
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
20 Odwieczni konkurenci "eSki" to BMW serii 7, Audi A8 oraz od niedawna Maserati Quattroporte
Mercedes
21
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
22
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
23
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję