Mercedes zdradza tajemnicę! Nowa klasa S od środka na pierwszych zdjęciach
1 Kierowca także nie jest poszkodowany - pomoc w obsłudze auta zapewniają najróżniejsze siłowniki i silniczki elektryczne - w samej kabinie pracuje ich ponad 100. Szofer nowej klasy S ma przed sobą dwa wysokiej rozdzielczości kolorowe wyświetlacze w formacie 8:3 o przekątnej 30,7 cm (12,3 cali). Lewy z nich pełni funkcje realizowane wcześniej przez zegary, a prawy pozwala sterować funkcjami multimediów i np. klimatyzacji.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
2 Na pokładzie nowej klasy S będzie można mieć takie bajery jak np. funkcja masażu energetyzującego z efektem wykorzystania gorących kamieni czy wentylacja siedzeń z odwróconym ciągiem. Tylne fotele oferowane będą w pięciu wariantach. Dwa z nich (kanapa oraz dwa indywidualne siedzenia z oparciami odchylanymi o 37 stopni) oferowane są dla modelu ze standardowym rozstawem osi. W przypadku rozkładanego fotela exclusive po stronie przeciwnej do kierowcy maksymalny kąt pochylenia oparcia wzrósł z 37 do 43,5 stopnia. Projektanci przewidzieli też dodatkowe podparcie dla łydek o regulowanej długości i kącie pochylenia oraz podnóżek...
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
3 Masaż gorącymi kamieniami ma swoje tradycje w każdym zakątku świata, a jego technika - polegająca na ułożeniu na odcinku kręgosłupa kamieniami rozgrzanymi do temperatury nawet 55 st. Celsjusza - jest ciągle rozwijana. W 2007 roku projektanci Mercedes-Benz zaczęli zastanawiać się, jak taki rodzaj masażu można zastosować w fotelu samochodowym. "Prowadzeniu auta w pozycji powodującej obciążenie trójkąta mostkowo-żebrowego (czyli z wygiętymi plecami) często towarzyszy napięcie odcinka szyjnego i okolic ramion, a co za tym idzie - mniejsza swoboda oddychania" - mówi dr Gudrun Schönherr, zatrudniony w Daimlerze psychoterapeuta i psycholog. Opracowane przez projektantów foteli i dr Schönherra rozwiązanie to pneumatyczna, 14-modułowa masa masująca, bazująca na funkcji masażu oferowanej dotychczas. Każda komora powietrzna może być pompowana osobno, zapewniając dodatkowe możliwości konfiguracji programów masujących. Cztery moduły w środkowej części oparcia współpracują z szybkim podgrzewaniem siedzenia.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
4 Nowa klasa S stała się ciut bardziej przestronna - kierowca ma do dyspozycji dodatkowe 12 mm nad głową, 14 mm na wysokości ramion i 10 mm na wysokości łokci, a pasażerowie tylnych siedzeń - o 12 mm więcej miejsca na wysokości kolan i o 11 mm na wysokości ramion.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
5 Inżynierowie Mercedesa we współpracy z fizjoterapeutami i psychologami opracowali sześć programów masażu z wykorzystaniem 14 osobno sterowanych poduszek w oparciach oraz zintegrowanej funkcji podgrzewania. Jak twierdzą inżynierowie niemieckiej marki pierwsza na świecie wentylacja foteli z odwróconym ciągiem pozwala uniknąć przeciągów i zwiększa komfort - po czterech minutach od uruchomienia kierunek przepływu powietrza zmienia się automatycznie. Kolejna nowość to pakiet o nazwie warmth comfort z podgrzewanymi podłokietnikami i centralnymi panelami drzwi w obu rzędach siedzeń, a także z podgrzewaną kierownicą oraz szybką funkcją podgrzewania foteli plus.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
6 Jak działa masaż z efektem wykorzystania gorących kamieni? Po masażu wstępnym uruchamiane jest podgrzewanie wzdłuż całego kręgosłupa, od kości ogonowej do odcinka szyjnego. Środkowe komory zostają w pełni napełnione powietrzem, dzięki czemu podgrzewanie fotela plus działa jeszcze intensywniej - podobnie jak w przypadku stosowania gorących kamieni. W tym czasie obszar pleców, miednicy i ramion jest masowany za pomocą pięciu kolejnych komór powietrznych, umieszczonych po lewej i po prawej stronie modułów centralnych. Każda z nich może być uruchamiana oddzielnie.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
7 Na pokładzie pojawiły się trzy nowe funkcje zwiększają bezpieczeństwo pasażerów tylnych siedzeń: silnik elektryczny w podajniku klamry pasa wysuwa ją lub chowa. W opinii konstruktorów nadmuchiwany pas bezpieczeństwa beltbag jest w stanie ograniczyć ryzyko obrażeń odniesionych w trakcie zderzenia czołowego, zmniejszając obciążenie klatki piersiowej. Rozkładany fotel standardowo oferowany z poduszką siedziska, która w razie wypadku chroni przed wysunięciem się z pasa.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
8 Ludzie z Mercedesa twierdzą, ze jako pierwsza na świecie, nowa klasa S dysponuje aktywnym systemem zapachowym. O co chodzi? Otóż układ o nazwie air-balance rozpylania perfum zapewnia indywidualny aromat we wnętrzu auta, nie pozostawia jednak cząsteczek zapachowych na powierzchni tkanin. Kolejną zaletą tego rozwiązania ma być jeszcze skuteczniejsze filtrowanie powietrza pochodzącego z zewnątrz i tego, które krąży w kabinie. System pozwala zredukować ilość niektórych zanieczyszczeń i obniżyć ich stężenie poniżej poziomu percepcji. Dodatkowo, wbudowany jonizator unieszkodliwia wybrane wirusy, bakterie i zarodniki (efekt czyszczący). Jednocześnie powietrze może zostać odświeżone poprzez zwiększenie stężenia jonów ujemnych (efekt relaksacyjny).
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
9 Nad tym, żeby wszystko grało i to dosłownie - chodzi o nową generację multimediów -pracowało kilkuset projektantów z całego świata, kompilując nie mniej niż 30 mln linijek kodu. Sercem systemu komand online jest procesor Intel Atom, spotykany w najnowszych komputerach przenośnych. System zapewnia dostęp do multimediów - radia, telewizji, internetu, nawigacji czy odtwarzacza DVD i urządzeń zewnętrznych - z dowolnego fotela. Dodatkowo, szofer może sterować funkcjami dla pozostałych miejsc samochodu, np. uruchomić odtwarzanie dowolnego nośnika audio lub wideo na ekranie lub w słuchawkach, którymi dysponują pasażerowie, albo za naciśnięciem przycisku przekierować dźwięk z dowolnego źródła do pokładowych głośników. Najnowsza klasa S jest standardowo wyposażona w system frontbass - zabudowane w strukturze nadwozia głośniki niskotonowe wykorzystują blisko 40 l przestrzeni w belce poprzecznej jako komorę rezonansową. Jeśli to za mało zawsze będzie można zażyczyć sobie jeden z dwóch systemów firmy Burmester: Burmester Surround Sound system lub Burmester High-End 3D Surround Sound system.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
10 Mercedes chwali się, że jest jednym z niewielu producentów, który nie polega na zewnętrznym dostawcy foteli, ale w przypadku klas E i S produkuje je sam. W fabryce foteli Daimlera w Böblingen 600 pracowników wytwarza siedzenia do modeli E i S w systemie dwuzmianowym. Co ciekawe w przypadku klasy E klienci na całym świecie są w stanie zamówić 360 000 wariantów foteli. W przypadku nowej klasy S ta liczba jest jeszcze wyższa. Przedstawiciele niemieckiej marki twierdzą, że ze względu na szeroką gamę tapicerek skórzanych, wersji kolorystycznych, modeli siedzeń, dodatkowego wyposażenia i specyfikacji danego rynku, niewielkie jest prawdopodobieństwo istnienia dwóch egzemplarzy z jednakowymi fotelami.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
11 Najnowsza klasa S (W222) to zdaniem konstruktorów najcichszy model w historii Mercedesa. Samochód oficjalnie zadebiutuje 15 maja 2013 roku. Będzie o tym głośno!
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję