Nowy Jeep Avenger 4xe do produkcji w Tychach. Fabryka ma ponad 40 tys. zamówień

Jeep Avenger to hit fabryki Stellantis w Tychach. Do tej pory zebrano na ten samochód ponad 40 tys. zamówień. Jest co świętować. Jednak amerykańska marka nie zwalania i właśnie wprowadza do produkcji w śląskim zakładzie kolejną nowość.

– Nowy Jeep Avenger 4xe to punkt zwrotny dla marki – powiedział Eric Laforge, dyrektor marki Jeep w Europie – Najnowsza wersja naszego cieszącego się sukcesem modelu łączy w sobie kompaktowość i wszechstronność Avengera z osiągami systemu napędu na wszystkie koła. W rezultacie otrzymujemy niezrównane możliwości zapewniające bardziej dynamiczne wrażenia z jazdy - ocenił. Co kryje się za okrągłymi słowami menedżera? Jeep to legenda bezdroży, dlatego Amerykanie postarali się o kontynuację tego wizerunku.

Reklama

Jeep Avenger 4xe z elektrycznym napędem 4x4 tylko z fabryki w Tychach

Nowy Jeep Avenger 4xe jest seryjnym wcieleniem prototypu pokazanego w Paryżu w 2022 roku. Nie jest tak cukierkowy jak dotychczasowe odmiany. Wyposażony w seledynowe haki holownicze, czarne zderzaki, poszerzone błotniki i szerszy rozstaw kół oraz większe i bardziej agresywne opony stanie na szczycie gamy.

Nowy Jeep Avenger 4xe / Jeep
Reklama

Nowy Jeep Avenger 4xe zaskoczy możliwościami napędu 4x4

Pod 4-metrową karoserią łączy silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 136 KM (48 V Mild-hybrid) z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 21 kW każdy, które napędzają obydwie osie i dostarczają 1900 Nm momentu obrotowego. System umożliwia jazdę w trybie w pełni elektrycznym przy niskich prędkościach (do 30 km/h) dzięki połączeniu automatycznej 6-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni e-DCS6 i zintegrowanego z nią silnika elektrycznego.

Jeep Avenger 4x4 - prototyp / Tomasz Sewastianowicz

Jeep Avenger 4xe mocna hybryda z napędem 4x4 i większym prześwitem

Wyższą mocą i większym momentem obrotowym swoim talentem w terenie zaskoczy większość konkurencyjnych modeli. Jego atutem jest prześwit przekraczający 20 cm oraz kąt natarcia poprawiony do 21 stopni, kąt rampowy do 34 stopni, a kąt zejścia do 20 stopni.

Jeep Avenger 4x4 - prototyp / Tomasz Sewastianowicz
Jeep Avenger 4x4 - prototyp / Jeep

Wielka inwestycja Stellantis w Tychach

Jeep Avenger 4xe na rynku pojawi się pod koniec 2024 roku. Nowy model będzie produkowany w towarzystwie rodzeństwa. Alfa Romeo Milano, Fiat 600/Abarth 600e i Jeep Avenger (spalinowy i elektryczny) – to auta stworzone na platformie eCMP opracowanej dla modeli B-SUV. We wdrożenie architektury nowych modeli w fabryce w Tychach zainwestowano znaczące kwoty. Nieoficjalnie mówi się o 2 mld euro.

Jeep Avenger / Jeep
Jeep Avenger 4x4 - prototyp / Tomasz Sewastianowicz

Jeep, Alfa Romeo, Fiat, Abarth - produkcja wyłącznie w Tychach, co 50 sekund nowy samochód

Fabryka w Tychach wybudowana w latach 1972-1975 zajmuje ponad 2,4 mln m2 powierzchni, z czego na hale produkcyjne i budynki usługowe przypada 0,5 mln m2. Przekształcenie zwojów blachy w gotowy samochód trwa około 12 godzin technologicznych, a praktycznie co 50 sekund zjeżdża z linii montażowych jeden samochód. Od uruchomienia produkcji w 1975 roku zakład w Tychach opuściło ponad 12,5 mln samochodów.

Tyska fabryka realizuje pełny cykl produkcyjny oparty o pracę czterech wydziałów: tłoczni – zarządzanej od 1998 roku przez zewnętrznego dostawcę; spawalni – która może poszczycić się 99,5 proc. automatyzacją dzięki 921 robotom pracującym na linii; lakierni – również zautomatyzowanej w ponad 90 proc.; oraz montażu obejmującego linie produkcyjne. Obecnie zakład prowadzi produkcję w systemie trzyzmianowym, zatrudniając ponad 2 tys. osób.

Jeep Avenger / Jeep
Jeep Avenger 4x4 - prototyp / Jeep
Jeep Avenger / Jeep