Wyścigi odbyły się w doskonałych warunkach pogodowych. Na gorącym torze najszybszymi okazali się Josh Waters i Glenn Allerton, którzy wygrali po jednym wyścigu, a drugi ukończyli na drugiej pozycji. Jednak dzięki dodatkowemu punktowi za zwycięstwo w kwalifikacjach, Waters został zwycięzcą całych zawodów w Darwin.
W pierwszym wyścigu dnia Waters - Mistrz Australian Superbike z 2009 roku – pewnie wygrał z ponad pięciosekundową przewagą. W biegu numer dwa o niewiele ponad sekundę przegrał ze wspomnianym wcześniej Allertonem.
Josh Waters powiedział: „Bardzo chciałem dziś wygrać oba biegi, jednak wyższa temperatura toru zmniejszyła przyczepność moich opon i na dwa kółka przed zakończeniem wyścigu zdecydowałem się na bezpieczny finisz na drugiej pozycji”.
Zawodnik na Suzuki GSX-R 1000 na trzecim okrążeniu pierwszego biegu uzyskał czas 1:07.269, który jest o 0.725sec lepszy niż dotychczasowy rekord z 2010 roku – również należący do tego zawodnika – i tym samym ustanowił również rekord przejazdu dla maszyn dwukołowych na liczącym 2.9 km długości torze Darwin.
Dla porównania rekord Watersa jest o 1.7459sec lepszy niż najlepsze okrążenie toru samochodu serii mistrzostw V8 Supercars (Jason Bright 1:09.0149 - Ford Falcon). Również na prostej Suzuki GSX-R okazało się regularnie o 25 km/h szybsze niż samochody V8.
Josh Waters niejednokrotnie na liczącej kilometr długości prostej uzyskiwał prędkości ponad 300 km/h!
Dla Watersa, który nie brał udziału w pierwszych zawodach ASBK ze względu na start w WSBK na torze Phillip Island, dzisiejszy wynik oznacza gigantyczny skok w klasyfikacji generalnej. Zawodnik Teamu Suzuki przesunął się o pięć pozycji, z miejsca dziesiątego na piąte.
Po trzech rundach prowadzi Allerton przed innym zawodnikiem Suzuki Troyem Herfoss. Herfoss – zdobywca Mistrzostwa Australii w sezonie 2010 w klasie Supersport - w Darwin ukończył wyścigi na siódmym i czwartym miejscu, co dało mu łącznie piąte miejsce w całych zawodach.
W klasie Supersport Brodie Waters, który w zawodach na torze Hidden Valley zajął dziesiąte i piąte miejsce nadal jest wice-liderem klasyfikacji generalnej ze stratą zaledwie siedmiu punktów do lidera.
Następne zawody Viking Group Australian Superbike Championships odbędą się na torze Perth's Barbagallo Raceway w dniach 29 kwietnia – 01 maja.
Phil Tainton - Team Manager:
„To był wspaniały weekend dla Josha, który wygrał całe zawody, jeden wyścig, pole position i uzyskał najlepszy czas okrążenia, który jest nowym rekordem toru. Po tym jak kontuzje wykluczyły go z części zawodów w zeszłym roku widzimy, że nie stracił nic ze swego talentu ani determinacji, dzięki którym wywalczył mistrzostwo ASBK w sezonie 2009.
Ze względu na wysoką temperaturę i wilgotność na torze był to bardzo trudny weekend zarówno dla zawodników, jak i zespołów. Dlatego cieszymy się z rezultatu Josha i Troya. Dla Troya to dopiero trzeci sezon w wyścigach drogowych i pierwszy na maszynie Superbike, więc jego wyniki czasem cierpią przez brak doświadczenia – ale to jedyne czego mu brakuje
Josh Waters – pierwszy w pierwszym wyścigu; drugi w drugim wyścigu: „Mój motocykl fantastycznie spisywał się przez cały ten weekend, dlatego bardzo chcę podziękować mojemu zespołowi. Warunki na torze były trudne, dlatego zwycięstwo, pole position i rekord okrążenia to wspaniałe rezultaty. W drugim biegu zabrakło trochę opon na walkę o wygraną. Mój czas całkowity w wyścigu był o niemal pięć sekund gorszy niż w biegu numer jeden. Dlatego wiedząc, że przyjeżdżając na metę na drugiej pozycji i tak wygram całe zawody, postanowiłem dowieźć cenne punkty”.
Troy Herfoss – siódmy w pierwszym wyścigu; czwarty w drugim wyścigu: „Cieszę się z wyniku uzyskanego w drugim biegu, jednak wyścig pierwszy był dla mnie trudny. Ten tor ma jedną długą prostą i wiele ciasnych zakrętów, stąd dobre ustawienia są kluczowe i nie łatwe do znalezienia – szczególnie na motocyklu Superbike. Pomiędzy wyścigami dokonaliśmy z zespołem tylko drobnych modyfikacji, ale motocykl zachowywał się znacznie lepiej, a ja jechałem pewniej”.
Brodie Waters - dziesiąty w pierwszym wyścigu; piąty w drugim wyścigu: „Siedem punktów straty do lidera klasyfikacji generalnej to nie jest dużo, a w ten weekend miałem sporo kłopotów z ustawieniami motocykla, wywrotką w pierwszym wyścigu etc. Przewróciłem się na mokrej części toru w czasie wyprzedzania na hamowaniu. Na szczęście udało się powrócić do wyścigu i zdobyć cenne punkty. Teraz czekam już na nowy motocykl Suzuki GSX-R 600 w specyfikacji 2011 i kolejne zawody”.
Wynik całych zawodów w klasie Superbike - Rounda 3:
POZYCJA / ZAWODNIK
1. Josh Waters (Suzuki GSX-R1000);
2. Glenn Allerton;
3. Ben Attard;
4. Craig Coxhell;
5. Troy Herfoss (Suzuki GSX-R1000);
6. Cole Odendaal;
7. Kris McLaren;
8. Jamie Stauffer;
9. Ben Henry (Suzuki GSX-R1000).
Superbike Championship Punkty (po 3 z 8 round):
POZYCJA / ZAWODNIK / PUNKTY
1. Glenn Allerton 138;
2. Troy Herfoss (Suzuki GSX-R1000) 101;
3. Ben Attard 100;
4. Craig Coxhell 90;
5. Josh Waters (Suzuki GSX-R1000) 88;
6. Jamie Stauffer 84;
7. Cole Odendaal 75;
8. Wayne Maxwell 60;
9. Ben Henry (Suzuki GSX-R1000) 58;
10. Robbie Bugden (Suzuki GSX-R1000) 57.
Wynik całych zawodów w klasie Supersport - Rounda 3:
POZYCJA / ZAWODNIK
1. Kevin Curtain;
2. Mitchell Carr;
3. Rick Olson;
4. Nicholas Waters (Suzuki GSX-R600);
5. Christan Casella;
6. Aaron Gobert;
7. Dylan Mavin;
8. Brodie Waters (Suzuki GSX-R600);
9. Andy Lawson;
10. Jackson Leigh-Smith.
Supersport Championship Punkty (po 3 z 5 round):
POZYCJA / ZAWODNIK / PUNKTY
1 Mitchell Carr 110;
2 Christan Casella 108;
3. Kevin Curtain 105;
4. Brodie Waters (Suzuki GSX-R600) 103;
5. Aaron Gobert 99;
6. Rick Olson 89;
7. Andy Lawson 70;
8. Nicholas Waters (Suzuki GSX-R600) 66;
9. Ryan Taylor 59;
10. Chris Quinn 55.