Kret-gigant wydrąży tunel na S19 Via Carpatia. Takiego transportu jeszcze nie było
Maszyna TBM, która wykopie tunel w biegu drogi S19 Via Carpatia ma 112 m długości, waży 4000 ton, a sama tarcza wiercąca ma 15,2 m średnicy. To 1,7 m więcej niż średnica wyspiarki, która wydrążyła tunel w Świnoujściu. Teraz ten kret-gigant sprowadzony do Polski z Hiszpanii jest transportowany na plac budowy. Najcięższe elementy TBM będą przewożone na specjalnej mega-naczepie, złożonej z dwóch platform z samojezdnymi osiami, które razem liczą 68 kół. Długość całego zestawu to 73 m. Aby transport był możliwy konieczne było nawet wybudowanie dedykowanego do tej operacji zjazdu z autostrady, który umożliwi skręt platformy.
5/7 Transport zgodnie z przepisami będzie realizowany nocą z prędkością od 10 do 15 km na godzinę. Naczepa będzie miała do pokonania na swojej drodze 396 mostów, wiaduktów i przepraw. Wszystkie elementy TBM do końca roku trafią do Babicy. Tam rozpocznie się montaż maszyny, który potrwa trzy miesiące. Celem jest drążenie tunelu, które rozpocznie się w 2023 roku.
Mostostal Warszawa
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama