Ekspertów niepokoją coraz tańsze oferty na budowę szybkich tras - pisze "Puls Biznesu", przywołując przykład drogi S5.
Prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa Barbara Dzieciuchowicz ocenia w rozmowie z gazetą, że znów przetargi zaczynają wygrywać firmy proponujące bardzo niskie ceny i niemające potencjału oraz doświadczenia na krajowym rynku.
Z kolei Rafał Bałdys z Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa twierdzi, że firmy bez doświadczenia na polskim rynku, proponujące niskie ceny, zaprojektują tanie drogi, których standardy nie będą odpowiadać oczekiwaniom GDDKiA. Zwraca on też uwagę na znaczenie organizacji pracy podwykonawców.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jednak uspokaja. Jej rzecznik Jan Krynicki podkreśla, że dzięki organizowanym przez GDDKiA konsultacjom z wykonawcami oferty są coraz lepiej przygotowane, co powinno przełożyć się na płynną realizację prac.