Ogłoszenie w 2013 r. przetargu na budowę obwodnicy Marek zapowiedział w tzw. drugim expose premier Donald Tusk.
Do tej pory budowa drogi S8 na odcinku od ul. Piłsudskiego w Markach do węzła Drewnica wraz z węzłem oraz budowa drogi S8 Radzymin-Marki, czyli obwodnicy Marek, były ujęte w "Programie budowy dróg krajowych na lata 2011-2015" na liście projektów, przewidzianych do realizacji po 2013 r. Jak poinformowało we wtorek Centrum Informacyjne Rządu, Rada Ministrów wprowadziła zmiany w programie, przesuwając te dwie inwestycje na listę projektów przewidzianych do wcześniejszej realizacji.
"Obecnie droga wylotowa przez Marki w kierunku Białegostoku jest najbardziej obciążoną trasą nie tylko w Warszawie, ale i w całej Polsce. Z tego względu decyzja o przyspieszeniu budowy obwodnicy jest jak najbardziej uzasadniona. Obok niedawno ogłoszonego przetargu na budowę mostu Grota i wylotówki z Warszawy przez Janki jest to kluczowa dla stolicy inwestycja drogowa" - napisano w komunikacie CIR.
Nowa droga ma usprawnić ruch, m.in. oddzielając ruch tranzytowy od lokalnego i ułatwić komunikację przez Marki, Ząbki, Zielonkę, Kobyłkę, Wołomin i Radzymin. "Obwodnica poprawi spójność sieci drogowej, powstanie bowiem jednolity ciąg komunikacyjny - północna obwodnica Warszawy od węzła A2 i S8 w Konotopie do wybudowanej wcześniej obwodnicy Radzymina" - poinformował CIR.
Rząd przyjął "Program budowy dróg krajowych na lata 2011-2015" w styczniu ub.r. Program zakłada stworzenie do końca 2013 r. sieci autostrad o łącznej długości ok. 810,4 km i sieci dróg ekspresowych o łącznej długości 782,5 km, wybudowanie 26 obwodnic drogowych, przebudowę odcinków dróg krajowych pod kątem poprawy bezpieczeństwa ruchu oraz poprawę stanu nawierzchni na drogach krajowych.