ContiWinterContact TS 830 P to opona, która jest w czołówce testów zimowego ogumienia. Asymetryczny bieżnik, równomiernie rozkładający obciążenie, został zaprojektowany w taki sposób, by zewnętrzna część opony, wyposażona w bloki stabilizujące, gwarantowała przyczepność na zakrętach i szybkie reakcje na ruchy kierownicą.

Reklama

Środkową część opony zaprojektowano tak, by poszczególne części bieżnika zapewniały maksymalną przyczepność, a tym samym skuteczne przeniesienie mocy w trakcie ruszania i hamowania na pokrytych śniegiem bądź lodem nawierzchniach. Mnóstwo kanałów w rzeźbie bieżnika gwarantuje szybkie i wydajne odprowadzanie wody - zapewnia producent.

Aby zapewnić odpowiednie działanie systemu ESP, nowe opony Conti wyposażone są w sinusoidalne lamele, których zadaniem jest przenoszenie sił osiowych. Lamele gwarantują też odpowiednie przenoszenie sił poprzecznych, dzięki czemu nawet samochód nie wyposażony w system ESP prawidłowo reaguje na ruchy kierownicy czy wciśnięcie hamulca.

Zdaniem konstruktorów Conti rozłożenie bloków bieżnika w stosunku 2:1 po stronie czołowej mocno wpływa na poprawę przyczepności na ośnieżonych i suchych drogach. Dzięki temu opona generuje również mniej hałasu.